WHO: سویه اُمیکرون برای کسانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته اند خطرناک است

CC0 / TheDigitalArtist / WHO: سویه اُمیکرون برای کسانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته اند خطرناک است
WHO: سویه اُمیکرون برای کسانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته اند خطرناک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
شاید اُمیکرون، یک ویروس پروتئینی با ۳۲ نوک، خطر ابتلا به عفونت مجدد را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس چاپ انگلیس، به گفته WHO - سازمان بهداشت جهانی، احتمال ابتلای مجدد به سویه اُمیکرون در افرادی که قبلاً کووید-۱۹ داشته اند نسبت به سایر گزینه های نگران کننده، بیشتر است. در پاسخ به تهدید جدید، دولت بریتانیا تدابیر محدودکننده نوبتی را اعمال کرد: پوشیدن اجباری ماسک توسط دانش‌آموزان مدرسه در مکان‌های عمومی و کوریدورها، پوشیدن اجباری ماسک در وسایل نقلیه عمومی و مغازه ها. متخلفان تا ۶ هزار پوند جریمه خواهند شد.
پروفسور آمیتاوا بانرجی متخصص قلب و عروق، طی سخنرانی در تلویزیون بریتانیا یادآور شد که ماسک باید در داخل خانه پوشیده شود. وی همچنین گفت که ممکن است این سویه خفیف تر از "دلتا" باشد.
سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که ویروس بسیار قابل انتقال است، اما همچنین اعلام کرده است که حد اُمیکرون - یا درجه بیماری زایی - هنوز مشخص نیست. او گفت: "تا به امروز، ما هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه علائم سویه اُمیکرون به گونه ای با انواع دیگر تفاوت دارد، در دست نداریم. داده های اولیه فقط نشان می دهد که تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در آفریقای جنوبی در حال افزایش است.
علائم کووید-۱۹
این مطالعه هفت "علائم ضروری را که همه ما باید بدانیم" بر شمرده است: عطسه، سردرد، آبریزش بینی، از دست دادن بویایی، گلودرد، سرفه و تب. هنگامی که این علائم ظاهر می شوند، ضروری است که خود را ایزوله کرده و آزمایش کرونا را انجام دهید.
در تلاش برای مهار شیوع ویروس جدید در سراسر جهان، مرزها بسته می شوند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به منظور درک بهتر سویه اُمیکرون، اعمال خود را با بسیاری از محققان در سراسر جهان هماهنگ می کند. این سازمان بین المللی معتقد است که پژوهشگران در حین تحقیق باید به ارزیابی قابلیت انتقال و شدت عفونت (از جمله علائم آن)، اثربخشی واکسن‌ ها و تست‌ های تشخیصی و اثربخشی درمان عطف توجه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала