گزارش و تحلیل

آمادگی اکو برای برگزاری نمایشگاه از تمامی کشور ها در ایران

© Sputnikآمادگی اکو برای برگزاری نمایشگاه از تمامی کشور ها در ایران
آمادگی اکو برای برگزاری نمایشگاه از تمامی کشور ها در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
مؤسسهٔ فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ به مرکزیت ایران (شهر تهران) تاسیس شد. وظیفهٔ این بنیاد گسترش همکاری و تبادل‌ های فرهنگی میان کشور های عضو اکو است.
به گزارش اسپوتنیک، جناب آقای سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو پیرامون نمایشگاه جاری که به صورت مشترک میان موسسه فرهنگی کودک و سفارت جمهوری اسلواکی در ایران برگزار می شود به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما از سفارت جمهوری اسلواکی به ویژه از سفیر این کشور در ایران کمال تشکر را داریم که با تلاش و کوشش های پی در پی توانستیم نمایشگاه یکی از معروفترین نقاشان اسلواک را در گالری موسسه فرهنگی اکو داشته باشیم که بر این باورم که این موضوع خود یک رویداد بسیار مهم و ارزشمند است.
یکی از رسالت های مهم موسسه فرهنگی اکو به واسطه برگزاری برنامه ها و نشست های فرهنگی رخ می دهد که باعث نزدیک کردن مردم منطقه اکو و معرفی فرهنگ غنی مردم این منطقه به دیگر کشور های جهان است، این نمایشگاه یکی از تجربه های خوب ما در این زمینه است که توانستیم با یکی از نقاشان بیرون از منطقه اکو انجام دهیم تا او را به مردم فرهنگ دوست منطقه اکو معرفی کنیم.
امیدواریم تا هر چه بیشتر بتوانیم با زبان فرهنگ و هنر مردم منطقه اکو را به یکدیگر و به دیگر کشور های جهان متصل کنیم.
آنچه روسیه در نمایشگاه هوایی دبی نشان خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
آنچه روسیه در نمایشگاه هوایی دبی نشان خواهد داد + ویدئو
به این سبب ما آماده هستیم تا در موسسه فرهنگی اکو نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی از تمام کشور های منطقه اکو و تمام کشور های جهان را میزبانی کنیم.
وی افزود:
از روزی که ما این نمایشگاه را به صورت مشترک با سفارت جمهوری اسلواکی در تهران برگزار کردیم سفارت های کشور های مختلف جهان و دایره های هنری و فرهنگی ایران در اکو حضور پیدا کردند و استقبال بسیار جالب توجهی از نمایشگاه انجام شد.
امیدواریم دوستداران هنر نقاشی در تهران بتوانند از این نمایشگاه لذت ببرند و استفاده کنند.
جناب آقای سرور بختی ضمن تاکید بر ادامه ی روند اجرای نمایشگاه های کشور های مختلف در اکو بیان کرد:
ما برنامه‌ ریزی کردیم تا روند اجرای نمایشگاه‌ های هنرمندان کشور های مختلف را ادامه دهیم و پس از نمایشگاه هنرمند جمهوری اسلواکی نمایشگاه یکی از عکاسان مشهور کشور تاجیکستان را برگزار خواهیم کرد البته که تنها برنامه های نمایشگاهی در موسسه برگزار نمی شود بلکه برنامه های روز های فرهنگی به صورت کنسرت یا حتی دعوت از هنرمندان برای سخنرانی انجام می شود برای مثال در هفته گذشته یکی از برنامه های موسسه اکو برنامه از دف تا کردستان بود که در آن از مشهورترین دف نوازان منطقه به ویژه از کردستان دعوت کردیم.
امیدواریم تا با اجرای چنین نمایشگاه هایی بتوانیم میان مردم کشور های منطقه و جهان روابطی پر از صلح و آرامش برقرار کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала