چرا سرانه مصرف شکر در ایران بیشتر از میانگین جهانی است؟

© Fotolia / Mrecoشکر و توت فرنگی
شکر و توت فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
کارشناس: سرانه سالانه مصرف شکر در ایران ۲۹ کیلوگرم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، اباذر رجبی، معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه سالانه مصرف شکر در ایران ۲۹ کیلوگرم است، اعلام کرد که سرانه مصرف آن در ایران ۹.۵ کیلوگرم بیشتر از میانگین جهانی است.
وی روز 6 دسامبر (دوشنبه) اظهار داشت: "طبق توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید سرانه مصرف شکر در کشور به ۲۳ کیلوگرم کاهش یابد. نیاز سالانه شکر در کشور نسبت به جمعیت موجود حدود ۲.۴ میلیون تن است که با رسیدن سرانه مصرف کشور به عدد مورد نظر وزارت بهداشت و درمان، نیاز سالانه به حدود ۲ میلیون تن کاهش می یابد.
نوشیدن قهوه در صبح ناشتا سطح قند را بالا می برد و متابولیسم را مختل می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2020
نوشیدن قهوه در صبح ناشتا سطح قند را بالا می برد و متابولیسم را مختل می کند
کاهش سرانه مصرف شکر در ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد. در ایران شکر مورد نیاز از سه منبع تامین می شود که یکی از طریق کشت چغندرقند، دیگری از طریق کشت نیشکر و سومی از طریق واردات است. ایران جزو هفت کشور دنیاست که به لحاظ تنوع اقلیمی و عرض جغرافیایی، شرایط تولید شکر از هر ۲ نوع محصول چغندرقند و نیشکر به صورت همزمان را دارا است.
در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه حدود ۲۷ هزار هکتار بوده که برای نخستین بار به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ریشه چغندرقند رسیدیم که یک رکورد به شمار می رود. حدود ۵۰۰ هزار تن نیاز کشور به واردات است در حالیکه بیش از این وارد می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала