واردات ده میلیون دلار ماینر به ایران توسط شرکت‌های معتبر +ویدئو

© AFP 2023 / Feerico Parraواردات ده میلیون دلار ماینر به ایران توسط شرکت‌های معتبر +ویدئو
واردات ده میلیون دلار ماینر به ایران توسط شرکت‌های معتبر +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
معاون فنی گمرک ایران از ورود ده و نیم میلیون دلار ماینر به ایران خبر داد و این موضوع با انتقاد کاربران در شبکه‌های مجازی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون فنی گمرک ایران در برنامه‌ زنده تلویزیونی گفت: "بسیاری از شرکت‌های معتبر که مردم آنها را می‌شناسند بالغ بر ده و نیم میلیون دلار ماینر وارد کشور کرده‌اند."
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در برنامه تلویزیونی که از شبکه تهران به صورت زنده روی آنتن بود در پاسخ به سوالات دلاوری، مجری برنامه گفت: " واردات ماینر برای استخراج رمز ارز در ایران آزاد است و حجم زیادی از ماینرها از ابتدای امسال وارد ایران شده است." وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: "اخیرا شنیدم مراجع استخراج رمز ارز را حرام اعلام کرده‌اند."
این موضوع برای بسیاری از بینندگان و کاربرانی که این ویدئو را در فضای مجازی تماشا کردند سوال برانگیز بوده است و متعجب از این اتفاق مایلند بدانند به چه دلیل این حجم از دستگاه‌های ارز دیجیتال وارد کشور ایران شده است. کاربران عنوان می‌کنند از یک سو پلیس به دنبال جمع‌آوری مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتال است از سوی دیگر به این شکل و کاملا بی‌دردسر این دستگاه‌ها وارد کشور می‌شوند و کسی از این بابت بازخواست نمی‌شود.
کاربران عنوان می‌کنند چرا باید به شرکت‌های معتبر و معروف اجازه‌ی ورود چنین محموله‌ای داده شود؟! آیا به این ترتیب حق مردم عادی خورده نمی‌شود و سرمایه‌های ملی، در جیب افرادی خاص می‌رود و این مردم هستند که گرفتاری‌های این مسائل از قبیل بی‌برقی را باید تحمل کنند!
بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از عدم نظارت صحیح در کشور ایران معتقدند نباید از این موضوع به سادگی گشت و باید این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود این ماینرها با چه هدفی و برای چه افرادی وارد می‌شوند؟ کاربرانی با عصبانیت عنوان می‌کنند مردم را سرگرم مسائل و مشکلات ریز و درشت کرده‌اند و خود به راحتی و با روش‌های این چنینی به شکل نجومی درآمدزایی می‌کنند و بابت فعالیت‌های غیرقانونی خود هیچ توضیحی نمی‌دهند و از چیزی هراسی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала