رسانه آمریکایی: بایدن وعده اصلی انتخاباتی خود را زیر پا گذاشت

© AP Photo / Evan Vucciرسانه آمریکایی: بایدن وعده اصلی انتخاباتی خود را زیر پا گذاشت
رسانه آمریکایی: بایدن وعده اصلی انتخاباتی خود را زیر پا گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
وال استریت ژورنال: جو بایدن به وعده اصلی مبارزات انتخاباتی خود برای مهار روسیه عمل نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد، سیاست جو بایدن به تضعیف موقعیت آمریکا در صحنه جهانی منجر شد، زیرا رهبر آمریکا در حفاظت از منافع کشور ناکام ماند.
به گفته نویسندگان مقاله، سران کشورهایی که با ایالات متحده رقابت می کنند، که روزنامه نگاران روسیه، چین و ایران را به آنها نسبت می دهند، مدت هاست که مسن ترین رئیس جمهور ایالات متحده را جدی نمی گیرند، زیرا او توانایی نشان دادن قدرت در رابطه با آنها را ندارد.
درخشان ترین لحظه در دیدار پوتین و بایدن از دیدگاه رئیس جمهور سوئیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
گفتگوی ویدئویی پوتین و بایدن در ۷ دسامبر
بایدن با این قول به قدرت رسید که برخلاف ترامپ، در برابر پوتین سرسخت خواهد بود، اما اقدامات او ضعیف‌تر بود. او تحریم‌های آمریکا بر روی خط لوله گاز نورد استریم 2 از روسیه به اروپا را لغو کرد، اگرچه تلاش می‌کند در هر مرحله تولید نفت و گاز را محدود کند. روزنامه نگاران مطمئن هستند که افزایش قیمت جهانی انرژی، امکانات پوتین و ایران را گسترش می دهد.
علاوه بر این، نویسندگان این نشریه از عدم تمایل بایدن به افزایش فروش تسلیحات به اوکراین و تصمیم او برای گفتگو با ولادیمیر پوتین درباره موضوعات اصلی دستور کار سیاست خارجی ناراحت هستند. به نظر آنها، گفتگوهای مشابه گذشته روسیه را "تهاجمی تر" کرد.
رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی اش در 7 دسامبر به صورت ویدئویی گفتگو خواهند کرد. به گفته یوری اوشاکوف، دستیار پوتین، این دیدار ادامه مهم نشست ژوئن در ژنو خواهد بود. انتظار می رود روسای جمهور در مورد وضعیت نامناسب در امور دوجانبه گفتگو کنند و ممکن است موضوعات مهم در دستور کار بین المللی را بررسی کنند: وضعیت افغانستان، ایران، لیبی و بحران داخلی اوکراین. علاوه بر این، سران دو کشور می توانند درباره مشکلات همه گیری، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و بازار نفت را نیز به گفتگو بگذارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала