دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای معتادان +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای معتادان +عکس، ویدئو
دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای معتادان +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
معتادان بهبود یافته‌ای که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس مرکز سازمان بهزیستی ایران در طی یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: "معتادان بهبود یافته‌ای که دوران درمان خود را در یکی از مراکز بهزیستی گذرانده باشند و یک سال از تاریخ پاکی آن‌ها گذشته باشد و چند نوبت آزمایش اعتیاد داده و جواب آن منفی باشد، کلاس‌های حرفه آموزی را گذرانده و از سازمان فنی و حرفه گواهی حرفه‌آموزی دریافت و جواز کسب اخذ کرده باشند می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد دریافت کنند. همچنین تا ۵ سال به این افراد حق بیمه خویش فرما پرداخت خواهد شد.
وی از تلاش برای افزایش مبلغ وام کارفرمایان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: "کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را استخدام و حقوق‌شان را مطابق قانون کار پرداخت کنند می‌توانند حداکثر به ازای ۴۰ نفر و هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد دریافت کنند. ما در حال رایزنی برای افزایش این مبلغ هستیم، علاوه بر این، کارفرمایان نیز تا ۵ سال به ازای هر مددجویافته حق بیمه دریافت می‌کنند. رئیس مرکز سازمان بهزیستی همچنین اضافه کرد: "برخی مددجویان پس از گذراندن دوران درمان به علت نداشتن شغل و محرومیت از حمایت خانواده و جامعه دوباره به دامان اعتیاد باز می‌‌گردند و ما با پرداخت این وام‌ها سعی در حل این مشکل و نگهداشتن مددجویان در پاکی داریم. سال گذشته به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته این وام پرداخت شد.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند این وام شرایط بسیار سختی برای یک معتاد دارد زیرا مردم عادی و سالم هم به سختی جواز کسب و ضامن پیدا می‌کنند چه برسد معتادانی که تازه ترک کرده‌اند و شاغل نیستند و هیچگونه درآمدی هم ندارند، آنها باید هفت خان رستم را طی کنند تا به وام برسند و ناگفته نماند معتادان ۱سال بیشتر زمان نیاز دارند تا به طور کامل پاک شوند و پس از ترک کامل‌شان حال باید تا یک سال دیگر درگیر پیدا کردن شغل خوب و درآمد باشند تا ضامن و جواز کسب را دریافت کنند در نتیجه طی گذشت چند سال متوالی ۱۰۰ میلیون هم از ارزش اصلی خود کمتر می‌شود و دیگر مبلغ ارزش داری نیست.
جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که دولت وام‌های ازدواج و امثال اینگونه وام‌ها را هنوز نداده است چه برسد معتادان که دستشان به جایی بند نیست، پس بهتر است مسئولین به جای قول و شرایط‌های عجیب و پیچیده‌ی وام هایشان، ۱۰۰ میلیون را هزینه کنند تا جوان‌های بیشتری آلوده و معتاد نشوند.
برخی از کاربران هم عقیده دارند مردم همیشه از اینگونه وام‌ها استقبال می‌کنند. زمانی که از وام ازدواج خبر دادند بسیاری به صورت سوری ازدواج کردند فقط صرفا برای بدست آوردن وام، حتی وام برای خوانواده‌هایی که فرزندان زیادی بیاورند هم از این قاعده مستثنی نبود و بسیاری صاحب چند فرزند شدند و حالا هم وام برای معتادان آمده و براساس سوابق مردم که بخاطر شرایط معیشیتی برای انواع وام‌ها اقدام می‌کنند بعید هم نیست جوانان خودشان را معتاد نکنند برای گرفتن این وام.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала