دانشمندان روس دارویی برای رفع اضطراب پس از ابتلا به کرونا ساخته اند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان روس دارویی برای رفع اضطراب پس از ابتلا به کرونا ساخته اند
دانشمندان روس دارویی برای رفع اضطراب پس از ابتلا به کرونا ساخته اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
دانشمندان روس داروی جدیدی را برای رفع اضطراب به نام "آویاندر" ("Aviander") ساخته و در حال آزمایش آن هستند که اول از همه باید به کسانی که پس از ابتلا به کووید 19 بهبود یافته اند، کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که اختلالات اضطرابی از شایع ترین پیامدهای کرونا است. اختلال اضطرابی فراگیر، اضطراب و نگرانی مداوم، بیش از حد و غیر واقعی در رابطه با همه پدیده های روزمره است.
دانشمندان آفریقای جنوبی خطر ابتلای مجدد به کرونا را در شرایط شیوع سویه اومیکرون ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
دانشمندان آفریقای جنوبی خطر ابتلای مجدد به کرونا را در شرایط شیوع سویه "اومیکرون" ارزیابی کردند
خانم النا یاکوبوا، مدیر پرژه ساخت داروی جدید می گوید در نتیجه هشت هفته درمان با آویاندر، نمره کلی مقیاس اضطراب همیلتون (HARS) بیش از نصف کاهش یافت. او افزود که این دارو "با گزینش پذیری بالا بر تعدادی از گیرنده های آدرنرژیک و گروهی از گیرنده های سروتونین تاثیر می گذارد." به گفته او، آویاندر اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و پیش شناختی را ارائه می دهد.
یاکوبوا همچنین توضیح داد که در مطالعات پیش بالینی و بالینی فاز دوم، این دارو اثربخشی بالا، تحمل خوب و ایمنی را نشان داد.
به گفته آندری ایواشچنکو، دانشمند دیگر روس این دارو پتانسیل قابل توجهی در توانبخشی عصبی پس از ابتلا به کووید 19 دارد. در عین حال، در صورت تایید این فرضیه در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، ممکن است وزارت بهداشت روسیه در مورد ثبت سریع داروی جدید تصمیم گیری کند.
ورونیکا اسکورتسووا، رئیس آژانس بیومدیکال فدرال روسیه در پایان ماه نوامبر گفت که داروی جدید روسی مخصوص درمان کرونا به نام "میر ـ 19" ("MIR-19") در برابر سویه اومیکرون نیرو موثر خواهد بود. اسکورتسووا گفت که این دارو بر اساس میکرو RNA ساخته شده ، برای انسان بی خطر است و روی ژنوم و ایمنی وی تأثیری نمی گذارد. ورونیکا اسکورتسووا خاطرنشان کرد: این دارو کپی برداری از ویروس را متوقف کرده و از اشکال شدید بیماری جلوگیری می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала