داشتن ریش خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد یا پایین می آورد؟ + ویدئو

© AP Photo / Rahmat Gulداشتن ریش خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد یا پایین می آورد؟
داشتن ریش خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد یا پایین می آورد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
کاران رنگارجان، جراح و استاد دانشگاه ساندرلند انگلستان در حساب کاربری تیک توک (TikTok) خود در مورد مزایای غیرمنتظره گذاشتن ریش صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، او در این ویدئو توضیح داد که مردانی که ریش دارند کمتر در معرض عفونت های باکتریایی هستند. این پزشک همچنین داشتن ریش را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط دانست.
@dr.karanr Beard gang #beard #movember #menshealth #schoolwithdrkaran ♬ original sound - The Boyces
دکتر کاران رنگارجان گفت: "کارشناسان وضعیت کارکنان ریشو و بدون ریش در بیمارستان را با هم مقایسه کرده اند. این مطالعه نشان داد که افرادی که ریششان تراشیده شده سه برابر بیشتر با باکتری خطرناک متی سیلین مواجه می شوند. او توضیح داد که این باکتری در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک های رایج مقاوم است و بهبودی از آن از بسیاری از عفونت های دیگر دشوارتر است. او پیشنهاد کرد: "نتیجه می‌تواند این باشد که ریش تراشی چنان آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند که بستر مناسبی برای پرورش این باکتری‌ها است.
علاوه بر این، پزشک خاطرنشان کرد که ریش خطر ابتلا به سرطان پوست و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. او گفت که از نظر علمی ثابت شده است که داشتن موهای صورت در مقایسه با صورت های تراشیده شده، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را یک سوم کاهش می دهد. با این حال، او تاکید کرد که کرم های ضد آفتاب کنار گذاشته نشوند.
به گفته این متخصص، ریش همچنین می تواند پوست نرمی را برای مردان فراهم کند. رنگارجان می گوید: "این به این دلیل است که ریش نه تنها با جلوگیری از تابش اشعه خورشید از پوست در برابر پیری محافظت می کند، بلکه به عنوان سدی عمل می کند که از لمس مداوم صورت شما جلوگیری می کند.
پیش از این گزارش شده بود که مسابقات المپیک ریش (Beard Olympics) در آلمان برگزار شد که در آن مردان برای کسب عنوان دارنده بهترین ریش به رقابت پرداختند. 100 مرد از ایتالیا، هلند، اتریش، سوئیس، اسرائیل و آلمان برای شرکت در این مسابقه در شهر اگینگ ام زه (Eging am See) آلمان گرد هم آمدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала