سانتریفیوژهای ایران جزء اختلافات مذاکرات وین است

© AP Photo / Vahid Salemiسانتریفیوژهای ایران جزء اختلافات مذاکرات وین است
سانتریفیوژهای ایران جزء اختلافات مذاکرات وین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
دیپلمات‌ های اروپایی در جمع خبرنگاران تصریح کردند: مسئله سانتریفیوژهای ایران از جمله مسائلی است که در مذاکرات وین بر سر آن اختلاف وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دیپلمات‌ های اروپایی که نام آنها فاش نشده در جمع‌ خبرنگاران ادعا کردند، مسئله سانتریفیوژهای ایران یکی از اختلافات موجود در مذاکرات وین است که از دوشنبه برای رایزنی درباره رفع تحریم‌ های ایران آغاز شده است.
پساکی: آمریکا مسیر دیپلماتیک با ایران در پیش گرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
پساکی: آمریکا مسیر دیپلماتیک با ایران در پیش گرفته است
در حالیکه به گفته کارشناسان غربی از جمله سه کشور اروپایی از تعهدات برجامی‌ شان مقصر وضعیت فعلی برجام است، دیپلمات‌ های اروپایی مدعی شده‌اند که طی روزهای آینده "جدیت" تیم مذاکره‌ کننده ایرانی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.
منابع ادعایی مورد استناد رویترز گفتند: اگر آنها نشان ندهند که درباره این مسئله جدی هستند به مشکل برخواهیم خورد، ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود.
بعد از نشست آغازین که دوشنبه برگزار شد کارشناسان روز سه‌ شنبه کار بر روی مسئله رفع تحریم‌ ها را شروع کردند و قرار است در گفتگوهای روز چهارشنبه به مسئله تعهدات هسته‌ ای ایران پرداخته شود.
دیپلمات‌ ها امیدوارند تا پایان هفته تصویر روشنتری به دست بیاید و در صورت عدم حصول پیشرفت، ممکن است مذاکرات شکست بخورد.
منابع اروپایی تصریح کردند: در صورت شکست در مذاکرات، در رویکرد دیپلماتیک خودمان تجدیدنظر می کنیم ولی هنوز به آن نقطه نرسیده‌ ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала