امارات اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد

© Photo / Russian Direct Investment Fundامارات اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد
امارات اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
امارات متحده عربی، واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" را به عنوان دوز تقویت کننده تمام واکسن های کووید-۱۹ تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اعلام کرد: وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی استفاده از واکسن روسی تک دوزی کروناویروس، اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تزریقی تقویت کننده جامع برای همه واکسن ها تایید کرده است.
لغو سفر مدیرکل شرکت فایزر به اسرائیل به خاطر واکسن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
BioNTech واکسن کرونا را با سویه امیکرون تطبیق می دهد
در بیانیه ای آمده است: "اسپوتنیک لایت" به عنوان یک تقویت کننده در دسترس همه ساکنان ۱۸ سال و بالاتر خواهد بود و می تواند شش ماه پس از دریافت دومین جزء هر یک از واکسن های مورد استفاده در برنامه واکسیناسیون در امارات متحده عربی استفاده شود".
اسپوتنیک لایت اولین جزء واکسن اسپوتنیک وی است. این دارو مهرماه امسال در امارات ثبت شد. در ژانویه ۲۰۲۱، امارات متحده عربی واکسن دو جزئی اسپوتنیک وی را تایید کرد. اسپوتنیک لایت و اسپوتنیک وی تحت مجوز استفاده اضطراری (EUA) در کشور ثبت شده اند.
واکسن یک دوزی "اسپوتنیک لایت" یک داروی بسیار موثر هم زمانی که به تنهایی و هم به عنوان یک تزریق تقویت کننده استفاده می شود.
به گفته مرکز پژوهشی گامالیا، زمانی که واکسن به تنهایی استفاده شود، ۷۰ درصد در برابر سویه کروناویروس دلتا در عرض سه ماه پس از واکسیناسیون موثر است.در گروه سنی زیر ۶۰ سال، اثربخشی واکسن بیش از ۷۵ درصد بود.
به عنوان تقویت کننده سایر واکسن ها، اسپوتنیک لایت کارایی تا ۸۳ درصد در برابر بیماری با سویه دلتا کرونا و بیش از ۹۴ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان را نشان می دهد.
همچنین، همانطور که در صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ذکر شده است، طرح تک دوزی برنامه اسپوتنیک لایت دارای تعدادی مزیت کلیدی از جمله فرآیند واکسیناسیون ساده، نظارت بیشتر و همچنین یک رژیم واکسیناسیون مجدد انعطاف پذیر هنگام استفاده از دارو به عنوان یک تزریق تقویت کننده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала