نیروی دریایی ایران تجهیزات جنگی جدید تولید داخلی دریافت می‌ کند

© AP Photo / Iranian Army نیروی دریایی ایران تجهیزات جنگی جدید تولید داخلی دریافت می‌ کند
نیروی دریایی ایران تجهیزات جنگی جدید تولید داخلی دریافت می‌ کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
در دهه گذشته، جمهوری اسلامی به طور سیستماتیک صنعت دفاعی داخلی خود را عمدتاً به این دلیل توسعه داده است که تا اکتبر ۲۰۲۰ توسط جامعه جهانی از خرید سلاح در خارج از کشور منع شده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در آینده نزدیک امکانات و تجهیزات جدید و به روز رسان و همچنین ناوهای جنگی جدید دریافت خواهد کرد.
این دریادار خاطرنشان کرد: به طور خاص، کشتی‌ های جنگی ایران موشک‌ های ارتقا یافته برای سامانه‌ های پدافند هوایی را دریافت می‌ کنند که به نوبه خود بازسازی می‌ شوند تا بتوانند با هواپیماها و موشک‌ های دشمن در بردهای بیشتری نسبت به حال حاضر درگیر شوند.
ایران فاش کرد که علاوه بر موشک‌ های جدید، ناوهای نیروی دریایی ایران به قابلیت‌ های هوایی فوق‌ العاده یعنی پهپاد مجهز خواهند شد.
پهپادها باید در عملیات آبی خاکی نیز موثر باشند. ما در تلاش هستیم از پهپادهای مستقر در دریا با قابلیت عملیاتی مناسب برای گسترش برد عملیاتی و تسلط اطلاعاتی خود استفاده کنیم.
امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  - اسپوتنیک ایران
دریادار شهرام ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران
تهران علاوه بر ارتقاء نیروی دریایی خود، آن را با راه اندازی شناورهای جدید از جمله زیردریایی ها و کشتی های تدارکاتی که همگی توسط صنایع دفاع ایران طراحی و ساخته شده اند، گسترش خواهد داد.
دریادار ایرانی گفت: یکی از کشتی هایی که به زودی درجات نیروی دریایی را ارتقاء خواهد داد، یک شناور کلاس موج خواهد بود که قادر به مقابله با دشمنان در دریا، هوا و حتی زیر آب است.
ایران همچنین اعلام کرد که تهران چندین ناوشکن سنگین، یک ناو رزمی آموزشی "لقمان" و یک ناو جنگی دیگر از کلاس نامشخص "طلائیه" را سفارش خواهد داد.
آرم جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
آرم ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد
تهران سرمایه گذاری زیادی در صنایع دفاعی داخلی خود انجام داده است و پس از ممنوعیت جامعه بین المللی از خرید تسلیحات خارجی، آن را در اولویت قرار داده است. این ممنوعیت تا اکتبر سال ۲۰۲۰ به قوت خود باقی بود و طی آن ایران توانست از تامین کنندگان دفاعی خارجی در بیشتر زمینه ها، از جمله ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و جت های جنگنده، توسعه و ساخت سلاح های کوچک، کشتی های جنگی، موشک ها و پدافند هوایی به استقلال دست یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала