بحث خودروهای رسوبی در گمرک ایران به چه انجامید؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد
جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
با فروش 2 هزار خودرو به ارزش هر کدام یک میلیارد تومان، حدود 200 میلیارد تومان به حساب سازمان اموال تملیکی واریز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، مدتی است که بحث خودروهای رسوبی در گمرک و سازمان اموال تملیکی مورد توجه جدی قرار گرفته است. با توجه به آمارهای اعلام شده گمرک و سازمان اموال تملیکی به نظر می‌رسد که مجموعه این خودروها به حدود پنج هزار دستگاه می‌رسد.
از این تعداد سه هزار دستگاه در انبارهای سازمان اموال تملیکی و نزدیک دو هزار و 200 عدد نیز در انبارهای گمرک و مناطق آزاد نگهداری می‌شوند. از دو هزار خودرویی که در انبارهای گمرک وجود دارد، بیش از 1000 دستگاه آن مربوط به یکی از پرونده‌ها است که شرکت وارد کننده بدون ثبت سفارش و به شکل غیر قانونی خودروها را وارد کشور کرده و در حال حاضر به همین دلیل امکان ترخیص آن را ندارد.
مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
روانچی: برنامه اقدام مبارزه با قاچاق سلاح های سبک باید اجرا شود
در حال حاضر گمرک ایران و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هر کدام پیشنهادات جداگانه‌ای را برای ترخیص و فروش خودروهای رسوبی به دولت ارائه کرده‌اند. این در حالی است که براساس ماده 2 آیین‌نامه اجرایی مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالاهای قاچاق مکشوفه در صورت امکان به شرط صادرات و با اخذ تضمین لازم به فروش می‏ رسند و در غیراین صورت، مطابق مقررات این آیین ‏نامه امحاء خواهند شد.
اگر ارزش هر خودرو رسوبی در انبارهای اموال تملیکی فقط یک میلیارد تومان براورد شود با فروش 2 هزار خودرو، با توجه به سهم درصدی سازمان اموال تملیکی حدود 200 میلیارد تومان به حساب سازمان اموال تملیکی واریز خواهد شد. حالا باید دید رئیس جدید سازمان اموال تملیکی که در گذشته از معاونین سازمان تعزیرات حکومتی بوده است در خصوص این خودروها چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت.
گفتنی است، هفته گذشته رئیس جدید سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی منصوب شد. سیدعبدالمجید اجتهادی پیش از ریاست سازمان اموال تملیکی و در جایگاه معاون مبارزه با قاچاق ارز و کالای تعزیرات حکومتی در سال 1395 بر امحای کالاها و خودروهای قاچاق و لوکس اصرار داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала