برخی پیش‌بینی‌ها: دلار در ایران ۲۵هزار تومان می‌شود

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر برخی پیش‌بینی‌ها: دلار در ایران ۲۵هزار تومان می‌شود
برخی پیش‌بینی‌ها: دلار در ایران ۲۵هزار تومان می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در ایران می‌گوید: "فارغ از چگونگی مذاکرات و این‌که توافقی صورت بگیرد یا خیر، من فکر می‌کنم عزم دولت برای توافق جدی است و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، این توافق نهایی شده است."
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری برترین‌ها:،دلارماه‌هاست که در مسیر صعودی است و حتی با سر کار آمدن دولت رییسی و علیرغم وعده‌های داده شده هم سرعت این افزایش قیمت کم نشده است.
این افزایش قیمت در شرایطی است که عده‌ای با نگاه بدبینانه دلار بالای 30هزار تومان را انتظار می‌کشیدند.
با همه اینها، بازار ارز هم‌اکنون در شرایط حساس پیش از مذاکرات وین قرار دارد. ‌علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات، روز دوشنبه هشتم آذر ماه در وین به ملاقات گروه ۱+۴ و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، خواهد رفت.
افزایش بی سابقه قیمت دلار در ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
افزایش بی سابقه قیمت دلار در ایران
اصغر سمیعی، رییس اسبق کانون صرافان در این خصوص درباره شرایط بازار ارز و پیش‌بینی قیمت دلار در شرایط مذاکرات ۸ آذر، می‌گوید: راجع به قیمت ارز در آستانه مذاکرات، من علت توقف و حتی کاهش موقت قیمت در این مقطع را تنها خوش‌بینی عمومی به ادامه مذاکرات و رفع انسداد از پول‌های بلوکه شده می‌دانم.
رییس اسبق کانون صرافان تصریح می‌کند: "بنده تصور می‌کنم که کاهش حتی اگر شروع شود و بخواهد ادامه پیدا کند، به صورت دستوری و مصنوعی و به ضرب تبلیغ و تزریق خواهد بود."
سمیعی عنوان می‌کند: "ضمن این‌که باز هم در کوتاه‌مدت، دوباره روند صعودی پیدا می‌کند. خود این تلاطم و کاهش هم به ضرر اقتصاد کشور و تنها به نفع واردات غیرضروری و کمک به خروج بیشتر سرمایه از کشور و صدمه به تولیدات داخلی و کاهش گردشگری در داخل ایران به نفع سفر به کشورهای دیگر خواهد بود."
قیمت دلار ۲۵ هزار تومان می‌شود؟
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌گوید: "فارغ از چگونگی مذاکرات و این‌که توافقی صورت بگیرد یا خیر، من فکر می‌کنم عزم دولت برای توافق جدی است و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، این توافق نهایی شده است."
وی می‌افزاید: "خبر اعلامی از مذاکرات، احتمالا یک شوک کوتاه‌مدتی را در بازار دلار ایجاد می‌کند و دلار را تا کانال ۲۴ و ۲۵ هزار تومان پایین می‌آورد و کمتر از این رقم نخواهد بود. این کاهش قیمت دلار کوتاه‌مدت است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала