نماینده دادستان تهران: ارز دیجیتال به عنوان رشوه طلب می شود

© Fotolia / Numberone9018رشوه
رشوه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
در ایران، امروزه بعضی از مدیران بصورت ارز دیجیتال یا روش‌های غیرقابل پیگیری رشوه می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، رسول قهرمانی، نماینده دادستان تهران در پرونده‌های مفاسد اقتصادی در نشست مجمع ملی مطالبه‌گران حقوقی و قضائی اعلام کرد که امروزه بعضی از مدیران بصورت ارز دیجیتال یا روش‌های غیرقابل پیگیری رشوه می‌گیرند که حتی با مدیریت هوشمند نیز نمی‌توان آن را کنترل و پیگیری کرد.
وی در ادامه افزود: " مبارزه با فساد باید هدفمند باشد، مهم‌ترین مطالبه مطالبه‌گران را به سمت هوشمند‌سازی رفتن نظارت دید، زیرا از آنجایی که گزارشات تخلفات مالی و پولشویی به فاصله یک‌ساله به دست می‌رسد هوشمندسازی نظارت منجر به بررسی دقیق و فوری این موارد می‌شود.
کشور باید به سمت هوشمند‌سازی پیش برود، اگر این انفاق حاصل شود نتیجه آن توقف و جلوگیری از تولید فساد است. اگر مدیریت کشور هوشمند باشد، در بدبینانه ترین حالت ما می‌توانم 60 درصد فساد را برطرف کنیم و 40درصد باقی می‌ماند که مربوط به مطالبه‌گران و افشاکنندگان هستند.
سلول زندان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
دیدار دادستان تهران با بازداشتی های اوین
امروزه بعضی از مدیران بصورت ارز دیجیتال یا روش‌های غیرقابل پیگیری رشوه می‌گیرند که حتی با مدیریت هوشمند نیز نمی‌توان آن را کنترل و پیگیری کرد. پیشنهاد بنده حضور مردم در مبارزه با فساد است همانطور که در دهه 60 حضور مردم باعث شکل‌گیری امنیت شد امروزه نیز حضور مردم می‌تواند در مبارزه با فساد نقش موثری داشته باشد.
ما نباید با اشاره بی‌قید و بند به بسیاری از مسائل، مطالبه‌گری را موضوع سطحی جلوه دهیم. برای مثال در خصوص انتصابات فامیلی نکته‌ای که قابل توجه است این است که نباید در خصوص این موضوع بدون نگرش و راحت اظهارنظر کرد، اگر مدیری و مسئولی خویشان خود را در سمتی قرار داد باید در مرحله اول از آن رزومه خواست و در صورت منطقی بودن انتصاب آن را پذیرفت و اگر به این شکل نبود آن وقت به آن ایراد وارد است.
ما یک سامانه‌ای را داریم و پیشنهاد می‌کنیم مردم گزارشات خودشان را بصورت باهویت و یا بدون هویت در آن اعمال کنند و ما در مرحله بعد آن گزارشات را بررسی خواهیم کرد و در آخر به متخصصین مربوطه باید ارجاع داده شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала