شورش مهاجران در لهستان+ فیلم

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر اردوگاه مهاجران غیرقانونی در مرز بلاروس و لهستان
اردوگاه مهاجران غیرقانونی در مرز بلاروس و لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
گروهی از مهاجران که در مرکز تحت حفاظت در لهستان قرار داشتند، دست به شورش زدند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته یوهان کونچنیاک سخنگوی مرکز حفاظت از مرز لهستان، گروهی از مهاجران که در مرکز تحت حفاظت در لهستان قرار داشتند، دست به شورش زدند. حدود 100 مهاجر خشمگین از ساختمانی که در آنجا قرارداشتند خارج شدند و شعار "آزادی" و دیگر شعارها را سردادند و درخواست کردند آزاد شوند تا بتوانند به آلمان بروند.
دیده بان حقوق بشر: لهستان به خشونت علیه مهاجران پایان دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
دیده بان حقوق بشر: لهستان به خشونت علیه مهاجران پایان دهد
آنا میخالسکایا سخنگوی مطبوعاتی پست نگهبانی مرزی لهستان گفت:" اوضاع متشنج اما تحت کنترل است. مذاکرات برای آرام کردن مهاجران خشمگین جریان دارد. این مرکز تحت حفاظت قراردارد و اطراف آن چند حصار ایمنی برپا شده است. مهاجران سعی کردند، حصارها را بشکنند، اما این مرکز در یک پادگان واقع است و به این دلیل در آنجا دو ردیف و در جاهایی سه ردیف حصار برپا شده است. مهاجران سلاح ندارند، اما در این مرکز مبلمان و وسایل دیگر وجود دارد. آنها سعی کردند از آنها استفاده کنند و استفاده هم می کنند".
گفتنی است، بحران مهاجران در مرز بلاروس با لتونی، لیتوانی و لهستان جایی که مهاجران زیادی به آن‌جا آمده‌اند، از تاریخ ۸ نوامبر شدت پیدا کرده است. هزاران مهاجر از سمت بلاروس به مرز لهستان آمده‌اند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. برخی از آن‌ها با زور و اجبار و بریدن سیم‌ خاردارها، تلاش کردند تا از مرز رد شوند. کشورهای اتحادیه اروپا، مینسک را به دلیل افزایش این بحران مقصر دانستند و این در حالی است که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، چنین اتهاماتی را رد کرده و می‌گوید که خود غرب در این بحران مقصر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала