زاخارووا: طالبان درخواستی درخصوص تعیین سفیر جدید نداده اند

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخارووا: طالبان درخواستی درخصوص تعیین سفیر جدید نداده اند
زاخارووا: طالبان درخواستی درخصوص تعیین سفیر جدید نداده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که مسکو از سوی "طالبان" (گروه تحت تحریم سازمان ملل متحد به عنوان گروه فعال تروریستی) درخواست و یا نامه رسمی مبنی بر تمایلشان برای تعیین سفیر جدید در روسیه دریافت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره درخواست و یا نامه رسمی مبنی بر تمایل طالبان برای تعیین سفیر جدید در روسیه گفت: "گزارش های رسانه ای درباره برنامه‌ جنبش "طالبان" برای تعیین نمایندگان جدید در نمایندگی‌های خارجی افغانستان را مشاهده کردیم، در عین حال هیچ درخواست رسمی و یا سند و مطلبی در این زمینه دریافت نکرده ایم. بنابراین وزارت خارجه روسیه هیچ اطلاعیه رسمی ای از طرف افغانستانی دریافت نکرده است."

وی در ادامه افزود: "به همین دلیل هم اکنون برای هر گونه نتیجه گیری زود است."
نظر روسیه درباره لغو تحریم‌ها علیه طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
نظر روسیه درباره لغو تحریم‌ها علیه طالبان
گفتنی است، پیش از این دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل اظهار داشت که آمریکا با بلوکه کردن دارایی های افغانستان مسئول وخامت اوضاع اجتماعی- اقتصادی افغانستان است.
دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل گفت:"متاسفانه اوضاع در افغانستان وخیم است، این کشور در حال فرو رفتن در بحران قحطی است، مسائل اجتماعی و اقتصادی در این کشور در حال افزایش است. "
به گفته وی، آمریکا با بلوکه کردن دارایی های افغانستان موجب بروز این مسائل و مشکلات در افغانستان شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала