موضوع گفتگوی رییسی با دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت که باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری ها برطرف شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری ایران، ابراهیم رییسی در دیدار "خسرو ناظری" دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و بیان داشت: باید هر گونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود.
رییسی گفت: هرکدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد.
رییسی با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد.
وی افزود: تهران برای همکاری‌های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала