در ایران کسانی که دام مولد را ذبح کنند تحت پیگرد قانونی قرار می‌ گیرند

© Fotolia / Asfericoدر-ایران-کسانی-که-دام-مولد-را-ذبح-کنند-تحت-پیگرد-قانونی-قرار-می-گیرند
در-ایران-کسانی-که-دام-مولد-را-ذبح-کنند-تحت-پیگرد-قانونی-قرار-می-گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران:​ پس از انتشار تصاویر ذبح دام‌های مولد در چند کشتارگاه، افراد خاطی شناسایی شدند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ایران، حسین دماوندی‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار داشت: ذبح دام‌های مولد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و طی دستورالعمل‌های متعددی به کشتارگاه‌ها و صاحبان دام ابلاغ شده که کشتار دام مولد ممنوع است.
وی افزود: از دیروز که تصاویر ذبح دام‌های مولد در کشتارگاه منتشر شد بلافاصله وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد، متاسفانه در چند کشتارگاه کشور کشتار دام‌های مولد صورت می‌پذیرد که با توجه به ممنوعیت این موضوع افراد خاطی شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خشکسالی امسال در 40 سال گذشته بی‌سابقه است و با توجه به اینکه دام‌های روستایی سبک وابسته به مراتع هستند حفظ دام عشایر دشوار شده و به برنامه‌های حمایتی نیاز دارد.
وی افزود: 200 هزار تن جو مازاد بر برنامه‌های جاری برای دام‌های روستایی و عشایر تخصیص داده شده تا به این ترتیب امکان حفظ دام‌های مولد برای دامداران فراهم شود. اگر نیازی مازاد بر این مقدار وجود داشته باشد از سوی وزارت جهاد کشاورزی تامین خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала