اذعان مقام سابق اسرائیلی به بی برنامگی نتانیاهو در قبال ایران

© AP Photo / Sebastian Scheinerاذعان مقام سابق اسرائیلی به بی برنامگی نتانیاهو در قبال ایران
اذعان مقام سابق اسرائیلی به بی برنامگی نتانیاهو در قبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
بنت: ایران در طول یک دهه گذشته با موشک و نیروهای شبه نظامی ما را محاصره کرده است. ایران از راه دور به ما آزار می رساند و به ما صدمه می زند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز آو اسرائیل، آموس یادلین، رئیس اطلاعاتی سابق ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در اظهاراتی در کنفرانس امنیتی در دانشگاه دانشگاه ریشمن عنوان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل طی دهه گذشته شخصا و بدون هیچ‌گونه مشاوره‌ای درخصوص ایران تصمیم‌گیری می‌کرده است.
وی گفت: مسئله تنها به یک نفر خلاصه می‌شد و گفت‌وگوهای راهبردی انجام نمی‌گرفت.
یادلین در ادامه عنوان کرد که توافق هسته‌ای از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری می‌کرد.
وی با بیان این که اشتباه در سال 2015 انجام نگرفت، اذعان کرد: این اشتباه در سال 2018 رخ داد که آن‌ها (آمریکایی‌ها) در آن سال‌های خوب از توافق خارج شدند.
نتانیاهو از موضع اسرائیل در قبال ایران انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
نتانیاهو از موضع اسرائیل در قبال ایران انتقاد کرد
همچنین رویترز نیز اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز در کنفرانس امنیتی در دانشگاه دانشگاه ریشمن مدعی شده که ایران تنها پنج سال با توسعه سلاح هسته‌ای فاصله دارد و مذاکرات هسته‌ای که از هفته آینده از سرگرفته خواهند شد در کند شدن این روند تاثیری نخواهند داشت.
بنت همچنین امروز در سخنانی گفته بود: زمانی که من شش ماه پیش به دفتر نخست وزیری آمدم از حجم تفاوت ها میان لفاظی ها و اقدامات واقعی متحیر شدم. همواره گفته شده که اجازه نمی دهیم ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود اما اکنون برنامه هسته ای این کشور در پیشرفته ترین وضعیت خود، بیش از هر زمان دیگری در گذشته قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала