واکنش کرملین به نقشه جهان تُرک

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
اشتراک
سخنگوی کرملین درباره عکس اردوغان با نقشه جهان ترک، اظهار داشت: با عرض پوزش، مرکز آن در آلتای در آنجا علامت گذاری نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: شرکای ترک روسیه در حال توسعه ایده اتحاد ترک ها هستند و این طبیعی است، اما کرملین متاسف است که هیچ ستاره قرمز بزرگی روی نقشه در مرکز جهان ترک وجود ندارد، که از نظر تاریخی در فدراسیون روسیه در آلتای واقع شده است.
سخنگوی کرملین در مورد عکس طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با نقشه جهان ترک که بخش قابل توجهی از خاک روسیه از جمله سیبری را در بر می گرفت، بیان داشت: شرکای ترکیه ای ما ایده وحدت ترک ها را پرورش می دهند، این طبیعی است. من، تنها چیزی که می توانم بگویم این است که حیف هنوز هیچ ستاره قرمز بزرگی در مرکز جهان ترک روی نقشه وجود ندارد. این ستاره در ترکیه نیست، بلکه در قلمرو فدراسیون روسیه در آلتای، در آن مکان مقدس برای هر ترکی که از آنجا آمده است. این چیزی است که من به عنوان یک ترک شناس می گویم.
پسکوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: این نقشه در نشستی توسط دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه (MHP) به اردوغان ارائه شد.
به گفته باغچه لی، "دنیای ترک" شامل بخشی از مناطق جنوب روسیه، سیبری شرقی و همچنین بالکان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ چین و بخشی از قلمروهای مغولستان و ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала