واکنش خطیب زاده به تعرض به سرکنسولگری ایران در هامبورگ + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تعرض به ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تعرض به ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ را محکوم کرده و از دولت آلمان خواست نسبت به وظایف قطعی خود در تامین امنیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در آلمان در چارچوب کنوانسیون وین جدی و مسئولانه عمل کند.
خطیب زاده افزود: "از دولت آلمان انتظار می رود ضمن بررسی دقیق جزییات و برخورد جدی با عامل یا عاملین آن، تدابیر پایدار و‌ موثری را برای ممانعت از تکرار چنین تعرضاتی اتخاذ کند".
گفتنی است، افرادی ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ حمله کردند. این حمله با کوکتل مولوتوف صورت گرفته و دو مظنون در حال فرار دیده شدند.
رسانه‌ها در آلمان روز 20 نوامبر (شنبه) از پرتاب کوکتل مولوتوف توسط مهاجمان ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، دو نفر اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف کرده‌اند. در جریان آتش‌سوزی ناشی از این اقدام، خساراتی به ساختمان سفارت وارد شده، ولی گزارشی درباره خسارت جانی منتشر نشده است. پلیس آلمان در حال تحقیق درباره این ماجرا و بررسی دوربین‌های مداربسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала