جنگنده 100 میلیون پوندی در دریای مدیترانه سقوط کرد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Senior Airman Alexander Cookسنای آمریکا تحویل جنگنده های اف 35 به ترکیه را ممنوع کرد
سنای آمریکا تحویل جنگنده های  اف 35 به ترکیه را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
پس از سقوط جنگنده نسل پنجم F-35B Lightning II در مدیترانه، نیروی دریایی انگلیس با روس ها در جستجوی لاشه آن مسابقه می دهد.
اسپوتنیک به نقل از دیلی میل انگلیس می نویسد: یک فروند F-35B بریتانیا در حین تمرین آموزشی، اندکی پس از برخاستن از ناو هواپیمابر پرچم دار"ملکه الیزابت" به آبهای بین المللی دریای مدیترانه افتاد. خلبان جنگنده به موقع موفق به اجکت شده و نجات یافته است.
بعدازظهر چهارشنبه، هواپیما کشف شد و محل سقوط آن واقع در بستر دریا توسط یک تیپ امنیتی انگلیسی-آمریکایی تا زمان بیرون آوردن لاشه هواپیما به سطح دریا محافظت می شود. فرض بر این است که غواصان و بثی‌سکف ‌ها در عملیات فوق محرمانه شرکت دارند.
F-35B یک هواپیمای جنگی نسل پنجم تک سرنشینه است که قادر به حملات هوا به سطح و جنگ الکترونیک می باشد. این پیشرفته ترین و گران ترین هواپیما در تاریخ نیروی هوایی بریتانیا است و می تواند به صورت عمودی فرود بیاید و برای بلند شدن فقط به یک باند کوتاه فرودگاه نیاز دارد. فناوری آمریکایی به F-35 اجازه می دهد تا بطور نامرئی و بدون کشف شدن با سرعت مافوق صوت بر فراز قلمرو کشورهای متخاصم پرواز کند.
این هفتمین سقوط هواپیمای F-35B در هفت سال اخیر بود.
23 ژوئن 2014: یک فروند F-35A نیروی هوایی ایالات متحده در فلوریدا در حین برخاستن در نتیجه خرابی روتور آتش گرفت.
ویدئو از محل سقوط جنگنده آمریکایی F-35B - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2018
ویدئو از محل سقوط جنگنده آمریکایی F-35B
27 اکتبر 2016: یک F-35B تفنگداران دریایی ایالات متحده در بوفورت، کارولینای جنوبی در حین پرواز به دلیل آتش سوزی در محل اسلحه آتش گرفت. خلبان موفق به فرود سالم شد.
28 سپتامبر 2018: همه F-35 های در خدمت در ارتباط با بررسی علت شکست خط سوخت در پایگاه نیروی هوایی بوفورت در کارولینای جنوبی از پرواز خارج شدند.
9 آوریل 2019: طی یک پرواز آموزشی در دریا در حدود 135 کیلومتری شرق میساوا، بخش هایی از مجموعه دم یک F-35 ژاپنی کشف شد.
19 مه 2020: سقوط F-35 در هنگام فرود به دلیل عدم جهت گیری فضایی خلبان به دلیل خستگی بود.
20 سپتامبر 2020: یک F-35 در پی برخورد در هوا با یک سوخت رسان KC-130J در نزدیکی سالتون سی در ناحیه امپریال ایالت کالیفرنیا سقوط کرد و بر روی زمین منفجر شد.
دریاسالار سابق کریس پری، گفت: "به نظر می رسد یک نقص موتور است. با وجود سابقه ایمنی خوب و عملکرد بالای F-35B، برخی از هواپیماها ممکن است در شرایط سخت دریا گم شوند." تحقیقات بر روی یک خطای فنی یا عامل انسانی متمرکز بود، زیرا وزارت دفاع اعلام کرد که "هیچ اقدام خصمانه" در سقوط هواپیما مشاهده نشده است.
برنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
برنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است
F-35Bهای بریتانیایی معمولاً در پایگاه مارکهام در نورفولک مستقر هستند. امروزه نیروی هوایی بریتانیا 24 فروند F-35B دارد. در مجموع، هواپیماها حدود 2000 برخاست و فرود را بدون حادثه انجام دادند. در سال های آینده، بریتانیا قرار است 138 جنگنده از لاکهید مارتین را به قیمت 9.1 میلیارد پوند خریداری کند که انتظار می رود تا سال 2025، 48 فروند از آن ها وارد انگلیس شود.
در سال 2020، آزمایش‌های پنتاگون 276 نقص مختلف را در سیستم جنگی هواپیما نشان داد - از جمله لرزش بیش از حد توپ 25 میلی‌متری و مشکلات کلاه واقعیت مجازی خلبان. همچنین مشکلاتی با گرمای بیش از حد، سایش زودرس واحد دم عمودی و آسیب پذیری در برابر آتش نشان داد. نیروی هوایی ایالات متحده در حین بررسی مشکل تامین اکسیژن، پرواز ده‌ها جنگنده رادارگریز F-35 را به حالت تعلیق درآورد.
آمریکا با پیشنهاد سرمایه گذاری در تولید، متحدان ناتو و دیگران را متقاعد کرد که در هزینه جنگنده سهیم شوند. 15 درصد قطعات توسط شرکت های انگلیسی تامین می شود و برخی از هواپیماها ساخت ایتالیا هستند.
هزینه واقعی هر یک از هواپیماهای تحویل داده شده به انگلیس در سال جاری 150 میلیون پوند، شامل "هزینه های اضافی" مانند به روز رسانی نرم افزار و قطعات یدکی برآورد شده است. علاوه بر این، این خطر وجود دارد که نرم افزار هواپیما در برابر حملات سایبری آسیب پذیر باشد و ممکن نیست در بریتانیا ترمیم شود. ارتباط توسط باند ضعیف در ناو هواپیمابر اصلی نیروی دریایی سلطنتی، "ملکه الیزابت"، نیز توانایی های عملیاتی هواپیما را محدود می کند.
کامنت خوانندگان
Aaron_01
بله، برای چنین پولی، خودش باید ظاهر شود!
Pdontheone
چه مزخرف، چیزی به دست روس ها نخواهد رسید، به زودی ما خودمان آن را بدست خواهیم آورد.
Casaloco
روس ها می آیند! ما فوراً در حال دویدن هستیم تا سلاح های آمریکایی بیشتری بخریم تا جلوی آنها را بگیریم!
Mr_European
F-117 توسط فناوری شوروی از دهه 60 سرنگون شد، پس چه چیزی نامرئی است؟ اگر آنها واقعاً نامرئی بودند، هر روز بر فراز تمام روسیه پرواز می کردند، مانند خانه خود، اما حتی از مرز عبور نمی کردند - روس ها رادارهای بسیار بهتری نسبت به 30 سال پیش دارند. مقاله دیگری در مورد یک هواپیمای آمریکایی مزخرف که هزینه زیادی داشت و همچنان سقوط کرد. عجیب است که روس ها را هنوز متهم نکردند. شرط می بندم مقاله بعدی به ما خواهد گفت که موتور به دلیل سوخت روسی از کار افتاده است.
Mart1
و اما شما آن را بردارید و کاملا خشک کنید – شاید ناگهان کار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала