آمریکا ادعا می کند حمله به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه کار ایران بود

© IRNAپایگاه نظامی آمریکا در سوریه
پایگاه نظامی آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع متعدد از جمله مقامات رسمی آمریکایی و اسرائیلی اطلاع داد، حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها ) در اکتبر سال جاری به یک پایگاه نظامی آمریکا در جنوب سوریه، پاسخ ایران به حملات هوایی اسرائیل به سوریه بود.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد 20 اکتبر پنج پهپاد به پایگاه نظامی آمریکایی التنف در جنوب سوریه در اقدامی که فرماندهی مرکزی ایالات متحده آن را یک حمله "عمدی و هماهنگ" خواند، اعزام شدند. یک مقام ارشد ارتش آمریکا به این روزنامه گفت که فقط دو پهپاد از این 5 پهپاد مملو از یاتاقان‌های توپ و ترکش‌هایی با "قصد آشکار کشتن" منفجر شدند.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
جن ساکی: تغییری در تحریم های آمریکا علیه ایران رخ نداده است
در نتیجه این حمله به کسی آسیب نرسید، زیرا حدود 200 نفر از پرسنل پایگاه چند ساعت قبل پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حمله قریب الوقوع از سازمان اطلاعات اسرائیل تخلیه شده بودند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که به گفته منابع، این حمله تحت رهبری ایران و توسط نیروهای طرفدار ایران در سوریه انجام شد، اما سخنگوی پنتاگون "تا حدی برای جلوگیری از اخلال در مذاکرات درباره تمدید توافق هسته ای با ایران که قرار است در 29 نوامبر از سر گرفته شود."از سرزنش علنی تهران خودداری کرد.
ایران مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هفته گذشته اظهار داشت تعدادی از حوادث مشابهی وجود داشت که بدون هیچ مدرک و مدرکی ایران را در انها مقصر دانستند.
همزمان منابع این نشریه مدعی هستند که آمریکا و اسرائیل اطلاعاتی دارند که نشان می دهند ایران در ورای این عملیات قراردارند. از آنجایی که این سه پهپاد منفجر نشدند، آمریکایی‌ها توانستند آنها را مطالعه کنند و مشخص کنند که از همان فناوری استفاده شده در پهپادهای مورد استفاده شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق استفاده می‌کنند.
نشریه آمریکایی تاکید می کند که "تشدید جنگ سایه ای ایران با اسرائیل خطرات جدیدی را برای نظامیان آمریکایی در خاورمیانه ایجاد می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала