محکومیت عجیب کشاورز خوزستانی به جرم شکستن شیشه بالگرد اورژانس +عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadehمحکومیت عجیب کشاورز خوزستانی به جرم شکستن شیشه بالگرد اورژانس +عکس
محکومیت عجیب کشاورز خوزستانی به جرم شکستن شیشه بالگرد اورژانس +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
پیرمرد خوزستانی مستلزم به پرداخت جریمه نقدی ۲ هزارو ۸۵۰ دلاری شد.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبری مبنی بر محکومیت عجیب پیرمرد خوزستانی به دلیل آسیب رساندن به بالگرد امداد که در زمین کشاورزی وی فرود آمده بود با توجه کاربران فضای مجازی همراه شده است.
در این‌باره در برخی سایت‌های خبری گفته شده، سال گذشته یک بالگرد متعلق به اوژانس خوزستان در زمین کشاورزی پیرمردی در منطقه محروم و صعب‌العبور دزپارت فرود آمد که موجب آسیب زدن به محصولات کشاورزی پیرمرد شد. صدمات وارده به محصولات کشاورزی موجب عصبانیت و شکستن شیشه بالگرد توسط پیرمرد خوزستانی گردید.
حالا این پیرمرد روستایی علاوه بر حبس ۱ سال و نیمه مستلزم به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۲هزار و ۸۵۰ دلار و تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده است. خزایی کارشناس حقوقی در مصاحبه با خبرگزاری فارس در این‌باره می‌گوید: "این مجازات قانونی است اما بسیار سخت‌‌گیرانه به نظر می‌رسد و خطای پیرمرد قابل گذشت است."
تعدادی از کاربران با اشاره به اقدام بالگرد اورژانس، شکستن شیشه بالگرد را حق پیرمرد می‌دانند و بیان می‌کنند خسارت‌های وارده بر زمین کشاورزی پیرمرد باید پرداخت شود. اما عده‌ای می‌گویند آسیب زدن به اموال دولتی جرم محسوب می‌شود و باید مطابق قانون با مجرم برخورد شود. برخی از کاربران نیز با اشاره به حق مالکیت پیرمرد و خسارت‌های وارده به مزرعه پیرمرد از وی طرفداری می‌کنند و خواستار آزادی وی هستند. جمعی از کاربران هم با لحنی کنایه‌آمیز می‌گویند اگر شیشه بالگرد اورژانس نمی‌شکست آیا خسارت پیرمرد را به همین دقت محاسبه می‌کردید؟!
از سویی دیگر بعضی از کاربران معتقدند در حق پیرمرد ظلم شده و بعضی دیگر نیز با ابراز دلسوزی عنوان می‌کنند پیرمرد روستایی دلار از کجا پیدا کند و هزینه شیشه بالگرد را پرداخت کند؟ تکلیف قلب شکسته و محصولاتی که این کشاورز پیر یک فصل برای به ثمر نشستن آن‌ها تلاش کرده چی خواهد شد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала