آیا خبرها درباره مسمومیت گولن واقعیت دارد؟

© AP Photo / Selahattin Seviدستگیری برادر فتح الله گولن در ترکیه
دستگیری برادر فتح الله گولن در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
ترکیه گزارش های مربوط به کشته شدن گولن، واعظ مخالف دولت در آمریکا را بررسی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، هاکان جوپور، رئیس خبرگزاری آناتولی ترکیه در واشنگتن گفت: اطلاعات در مورد مرگ فتح الله گولن، واعظ مخالف دولت در ایالات متحده در حال بررسی است، پلیس هنوز اظهار نظری نکرده است.
پیشتر رسانه های ترکیه گزارش داده بودند که گولن در ملک خود در پنسیلوانیا مسموم شده است و ورود و خروج از آنجا مسدود شده است. سازمان گولن این اطلاعات را تکذیب کرد و ویدئویی را منتشر کرد که در آن وی نماز می خواند، اما خبرنگاران ترکیه آن را مونتاژی از ویدئوهای منتشر شده قبلی دانستند.
ترکیه، واعظ مخالف، گولن را به حمایت از شورش در آمریکا متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2020
ترکیه، واعظ مخالف، گولن را به حمایت از شورش در آمریکا متهم کرد
جوپور در توییتر نوشت: ما از نزدیک آنچه را که اتفاق می افتد رصد می کنیم. منابع پلیس آمریکا و رسانه های محلی اطلاعاتی در این مورد ارائه نمی کنند. این بدان معنا نیست که هیچ اتفاقی در املاک رخ نداده است. ممکن است اتفاقی افتاده باشد که به پلیس گزارش نشده باشد. با این حال، سازمان (گولن) نمی تواند آن را برای مدت طولانی پنهان کند.
مقامات ترکیه سازمان گولن را که آن را FETO (سازمان تروریستی فتح اللهی) می نامند، به دست داشتن در کودتای ژوئیه 2016 متهم کرده اند. در ترکیه، پس از شورش، بیش از 80 هزار نفر دستگیر و حدود 150 هزار کارمند دولتی، از جمله در ارتش، اخراج یا تعلیق شدند. خود گولن که در ایالات متحده به سر می برد، کودتا را محکوم کرد و اتهامات را رد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала