معرفی بیماری هایی که نوشیدن قهوه و چای خطر ابتلا به آنها را کاهش می دهد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر فنجان قهوه
فنجان قهوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
نوشیدن قهوه و چای، نوشیدنی های حاوی کافئین خطر سکته مغزی و زوال عقل را کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری دانشمندان چینی است که داده های بزرگترین بانک زیستی بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. آنها مصرف چهار تا شش فنجان از این نوشیدنی ها را در روز را به عنوان یک میزان مناسب توصیه می کنند. . نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شده است.
محققان به رهبری یوان ژانگ از دانشگاه پزشکی تیانجین داده‌های 365682 نفر در بانک اطلاعات زیستی بریتانیا را که بین سال‌های 2006 تا 2010 بین 50 تا 74 سال سن داشتند، مورد مطالعه قرار دادند و سپس آنها را با شاخص‌های سلامت همان افراد در سال 2020مقایسه کردند. همه شرکت‌کنندگان در ابتدای نظارت عموماً سالم بودند، اما پس از آن 5079 شرکت‌کننده به زوال عقل پیری مبتلا شدند و 10053 نفر حداقل یک بار دچار سکته مغزی شدند.
متخصصان قلب یک خاصیت غیرمعمول قهوه را کشف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
متخصصان قلب یک خاصیت غیرمعمول قهوه را کشف کردند
نویسندگان میزان بروز سکته و زوال عقل را با مصرف نوشیدنی های کافئین دار مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که نوشیدن حتی یک فنجان چای یا قهوه در روز خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد و حداکثر اثر محافظتی با نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه و دو تا سه فنجان چای به دست می آید.. با این ترکیب، دانشمندان به کاهش 32 درصدی خطر سکته مغزی و کاهش 28 درصدی زوال عقل در بین این افراد را خاطرنشان می سازند.
کسانی که سه تا پنج فنجان چای در روز یا دو تا سه فنجان قهوه یا چهار تا شش فنجان چای و قهوه می‌نوشیدند، عملکرد خوبی داشتند. علاوه بر این، در میان بازماندگان سکته مغزی، محققان خطر کمتر زوال عقل پس از سکته مغزی را در افرادی که به طور منظم قهوه به ویژه لاته مصرف می‌کنند، ثبت کرده‌اند.
با این حال، آنها خاطرنشان می‌کنند که الگویی که آنها شناسایی کرده‌اند صرفاً آماری است، نه علت و معلولی، و استفاده از کافئین را برای جلوگیری از سکته مغزی یا زوال عقل توصیه نمی‌کنند. ضمناً مطالعات خاصی با مشارکت افراد حقیقی انجام نداده اند، بلکه تنها شاخص های وارد شده در بانک اطلاعات زیستی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند و نمی توانند اعتبار اطلاعات ارائه شده توسط این افراد را تضمین کنند.
با این وجود، دانشمندان بر این باورند که هر داده ای که به طور بالقوه بتواند در مبارزه با بیماری های جدی مرتبط با افزایش سن مانند سکته مغزی و زوال عقل مفید باشد، شایسته توجه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала