تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات برای حل مسئله قره‌باغ شد
دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات  برای حل مسئله قره‌باغ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی: بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ با وجود اقدامات انجام شده همچنان تنش ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آرمنا پرس، "استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: "توافق سه جانبه بین ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در 9 نوامبر 2020، توقف خونریزی در قره باغ کوهستانی را ممکن کرد،اما با وجود اقداماتی که در حال انجام است، تنش همچنان در خط تماس ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه دارد."
به گزارش این منبع خبری، در 16 نوامبر، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از مرز شرقی حمله گسترده‌ای را به سمت مواضع ارمنستان انجام دادند. ارتش جمهوری آذربایجان در این حمله از توپخانه و تجهیزات زرهی استفاده کرد. این نبرد با میانجیگری روسیه در اواخر روز سه شنبه متوقف شد.
یک مقام ارشد امنیتی ارمنستانی نیز روز سه شنبه با اشاره به روابط نزدیک ایروان با مسکو، از انتظار ارمنستان برای حمایت‌های نظامی و دیپلماتیک روسیه خبر داد. دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز کشورش را "شریک راهبردی" روسیه خواند و گفت، مقام‌های ارمنستان از روسیه انتظار دارند به حل مسائل مربوط به اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان کمک کند. مقام ارشد ایروان در ادامه به بیان درگیری‌های شدید روز سه شنبه (دیروز) بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که طبق گزارش‌ها، تلفات هم بر جا گذاشت، اشاره کرد.
دور تازه درگیری بین ایروان و باکو خساراتی را بر هر دو طرف متحمل کرد و ایروان و باکو هر کدام دیگری را مقصر درگیری تازه معرفی کردند. در این بین جمهوری آذربایجان از کشته شدن هفت تن از نیروهای خود و ارمنستان نیز از اسیر شدن 15 تن از قوای خود و جراحت و کشته شدن چند پرسنل نظامی خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала