اعتراف رئیس اداره اطلاعات پنتاگون به دشوار بودن پیش بینی اقدامات پوتین

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
اسکات بریر، رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده، آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس ان اعتراف کرد که پیش بینی اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گاهی برای افسران اطلاعاتی آمریکا دشوار است. بریر افزود که روسیه را تهدید شماره دو برای ایالات متحده می داند و اولویت را به چین می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات بریر خاطرنشان کرد:"بیایید خودمان را گول نزنیم: روسیه یک تهدید است، آنها نیروی سه گانه هسته ای کامل دارند(هواپیماهایی استراتژیک، زیردریایی های هسته ای، موشک های قاره پیما) و این آنها را به یک تهدید واقعا موجود تبدیل می کند. بریر گفت: ما باید مراقب خود باشیم، زیرا محاسبه اقدامات ولادیمیر پوتین گاهی اوقات دشوار است" .
پرچم لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
وحشت لهستان از اجرایی شدن «نقشه پوتین»
رئیس اداره اطلاعات پنتاگون در عین حال تلاش های فعلی این اداره در رابطه با اقدامات روسیه را کافی خواند. به نظر وی، پیگیری اقدامات مسکو در قبال کشورهای اروپایی و سایر اعضای ناتو بسیار مهم است.
بریر از جمله تهدیدات القاعده (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش، یک سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) را ذکر کرد. بریر معتقد است که خطرات امنیتی بالقوه نه تنها برای اروپا، بلکه همچنین برای کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد.
پیشتر آمریکا روسیه را به ایجاد تهدید علیه ایستگاه فضایی بین المللی متهم کرده بود. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده معتقد است که بقایای تسلیحات ضد ماهواره ای که در طول آزمایشات منهدم شده می تواند برای ایستگاه فضایی بین المللی خطرناک باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала