کمبود ویتامین D را با این خوراکی ها جبران کنید

© Sputnik / Alexander Kryazhevفروش پنیر در فروشگاه مواد غذایی
فروش پنیر در فروشگاه مواد غذایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
ماهی چرب و زرده تخم مرغ به رفع کمبود ویتامین D در بدن شما کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا بوچارووا، متخصص غدد در روسیه در مقاله ای خوراکی هایی را نام می برد که به جبران کمبود ویتامین D در بدن کمک می کند.
به گفته وی، گنجاندن ماهی های چرب (ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی سالمون و ساردین) و همچنین زرده تخم مرغ در رژیم غذایی ضروری است.
وی در این خصوص تصریح کرد: "امروز شیر، ماست، آب میوه های غنی شده با ویتامین D تولید می شود - تولیدکنندگان آنها را با نور ماوراء بنفش تابش می کنند. با این حال، تامین نیاز بدن به ویتامین فقط از طریق غذا ممکن است. اگر چنین هدفی را تعیین کنید، می توانید این کار را انجام دهید. اما این کار سخت است و باید هر روز حدود یک کیلوگرم ماهی کاد بخورد.
او افزود که برای ساکنان مرکز روسیه بسیار مهم است که از ماه می تا سپتامبر آفتاب بگیرند، زیرا در دیگر ماه ها افتاب زیادی در این مناطق وجود ندارد و یکی از راه های جذب ویتامین دی نور خورشید است.
این متخصص در ادامه می‌گوید: "توصیه‌های در مورد میزان مورد نیاز ویتامین D در روز وجود دارد: برای بزرگسالان این مقدار بین 600 تا 800 واحد ویتامین دی مورد نیاز است؛ برای افراد بالای 50 سال، 800 تا 1000 واحد – زیرا در این سن برای استحکام استخوان مقدار زیادی ویتامین دی مورد نیاز است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала