تأثیر موسیقی بر انعطاف پذیری مغز

© Depositphotos.com / Andreusمغز
مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
تغییرات در مسیرهای عصبی مغز با افزایش عملکرد حافظه در تست‌های عصب‌روان‌شناختی مرتبط است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ساینس دیلی»، تغییرات در مسیرهای عصبی مغز با افزایش عملکرد حافظه در تست‌های عصب‌روان‌شناختی مرتبط است و از پتانسیل بالینی مداخلات شخصی‌شده مبتنی بر موسیقی برای افراد مبتلا به زوال عقل پشتیبانی می‌کند.
تیم تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو کانادا، تغییرات ساختاری و عملکردی را در مسیرهای عصبی شرکت کنندگان حاضر در مطالعه، به ویژه در قشر جلوی مغز که مرکز کنترل مغز است و در آن فرآیندهای شناختی عمیق رخ می‌دهد، گزارش کردند.
هدفون و موسیقی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
آیا گوش دادن موسیقی قبل از خواب مضر است یا مفید؟
محققان نشان دادند که قرار دادن مغز بیماران مبتلا به زوال شناختی در مراحل اولیه در معرض موسیقی برجسته، یک شبکه عصبی متمایز متشکل از نواحی مختلف مغز را فعال می‌کند که بعد از یک دوره گوش دادن روزانه به موسیقی، تفاوت‌هایی را در فعال‌سازی نشان می‌دهند.
دکتر کورین فیشر، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «مداخلات مبتنی بر موسیقی ممکن است یک مداخله عملی، مقرون‌به‌صرفه و در دسترس برای افرادی باشد که در مراحل اولیه زوال شناختی هستند.
درمان‌های موجود برای بیماری آلزایمر تا به امروز فواید محدودی نشان داده‌اند. در حالی که مطالعات کنترل‌شده بزرگ‌تری برای تأیید مزایای بالینی مورد نیاز است، یافته‌های ما نشان می‌دهد که یک رویکرد فردی و خانگی برای گوش دادن به موسیقی ممکن است مفید باشد و اثرات ماندگاری بر مغز داشته باشد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала