دریادار تنگسیری: تجارت امن به لطف حضور نیروی دریایی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریادار تنگسیری: تجارت امن به لطف حضور نیروی دریایی است
دریادار تنگسیری: تجارت امن به لطف حضور نیروی دریایی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل، آرامش و تجارت امن را برای ساکنان استان‌ های ساحلی به وجود آورده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، در دیدار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، بر تقویت و توسعه همکاری‌ های دوجانبه در اجرای برنامه‌ های راهبردی دریایی ایران و امنیت دریانوردی تأکید شد.
پیشنهاد قاچاقچی مواد مخدر برای رفع مشکل بیکاری سیستان و بلوچستان تنها طی 5 سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
پیشنهاد قاچاقچی مواد مخدر برای رفع مشکل بیکاری سیستان و بلوچستان تنها طی 5 سال
فرمانده نیروی دریایی سپاه در این دیدار گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه از زمان دفاع مقدس تاکنون با هم، اقدامات مشترکی را در حوزه دریاها داشته‌ اند و این همسویی و هم‌ افزایی با قدرت ادامه دارد.
دریادار تنگسیری افزود: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل علاوه بر مراقبت و دفاع از مرزها و کیان جمهوری اسلامی، آرامش و تجارت امن را برای کشورمان به‌ ویژه ساکنان استان‌های ساحلی به وجود آورده و هزینه‌ های امنیتی را به شدت کاهش داده است.
وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه و ارتش دو بال هم‌ افزا در تأمین امنیت دریا بوده که همواره با حضور در سواحل، بنادر و حتی نقاط دوردست، امنیت و آرامش و همچنین ثبات را در منطقه تأمین می‌کنند تا کشورمان در ساحل امن قرار گیرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: این نیروها در طول هشت سال دفاع مقدس با شهادت، جانبازی، رشادت و حتی در زمان اسارت، دلاورمردی‌ های فراوانی از خود نشان دادند که علاوه بر تجربه‌ اندوزی و افزایش توان دفاعی، درس بزرگی به آیندگان دادند مبنی بر اینکه جوانان نیرومند کشورمان اجازه نمی‌ دهند کشوری نگاه بد به ما داشته باشد.
علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار، گفت: ثبات و امنیت آب‌ های بین‌ المللی و مرزهای آبی کشور مرهون حضور مقتدرانه، رشادت‌ های همه نیروهای دریایی در پهنه اقیانوس‌ ها و دریاها و سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور است.
وی اذعان کرد: تأمین امنیت در آب‌ های حاکمیتی و بین‌ المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی نفتکش و تجاری مرهون امنیت پایدار از سوی نیروهای مسلح است که همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی نیز قرارگرفته و این سازمان بارها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌ های ارگان‌ های نظامی ایران ابراز داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، نیروی دریایی سپاه و ارتش و دریابانی را بازوان توانمند اقتصاد دریا محور توصیف کرد و گفت: نقش این دریادلان در حوزه‌ های مختلف به ویژه توقیف شناورهای متخلف، مشارکت در عملیات‌ های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی نقش مؤثر و بی‌ بدیل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала