حمایت وزارت خارجه ایران از سینمای ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
جلسه مشترک رئیس سازمان سینمایی و سخنگوی وزارت امور خارجه رای تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی در محل سازمان سینمایی برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جلسه مشترک رئیس سازمان سینمایی و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با هدف دستیابی به یک برنامه همکاری جامع برای تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی در محل سازمان سینمایی برگزار شد و در بخش پایانی جلسه از معرفی "قهرمان" به اسکار استقبال شد.
علی صالح‌آبادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
بانک مرکزی ایران: بازار ارز در آینده متعادل خواهد شد
خطیب زاده اظهار داشت: در بحث محور مقاومت و ایران فرهنگی باید محصولات سینمایی بیشتری تولید کنیم تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به طور مثال، ما فقط یک فیلم «بازمانده» را در این زمینه تولید کرده‌ایم. با اشاره به اینکه امروز باید نگاه راهبردی در حوزه ایران فرهنگی داشته باشیم، نگاه وزارت امور خارجه به سینما و سازمان سینمایی نگاهی راهبردی و محتوایی است و ما نیز، آمادگی هرگونه همکاری را برای ارتقاء سینمای ایران داریم.
وی افزود: وظیفه ذاتی ما این است که برای رفع نیازهای کشور شرایطی را برای همکاری نهادهای داخلی با همتایان بین‌المللی فراهم کنیم اما لازم است کلیتی از نیازها و خواسته‌ های سازمان سینمایی و فیلمسازان را ترسیم کنید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: همچنین، از سینماگران تقاضا داریم ما را در اتفاقات مهم منطقه‌ ای و بین المللی کمک و حمایت کنند. همین که یک فیلمساز در باره یک شخصیت مهم فرهنگی مانند نظامی گنجوی، مولوی یا رودکی اثری بسازد برای ما کفایت می‌کند. برای همکاری‌ های مشترک می‌توانیم یک نقشه مشترک تحت عنوان "پروژه راهبردی تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در خارج از کشور: طراحی کنیم و بر اساس این نقشه یک سند بالادستی تدوین کنیم و برنامه‌ ریزی های لازم را انجام بدهیم. پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه مشترک از سوی سازمان سینمایی تشکیل شود و در این کارگروه نقشه مورد نظر برای حضور پررنگ سینمای ایران طی چهارسال آینده در سطح بین‌المللی برنامه ریزی شود و ما نیز در این راه آماده هر نوع کمک و همکاری هستیم.
خطیب زاده خاطرنشان شد: متاسفانه سهم ایران در این بخش بسیار ناچیز است و ما تلاش داریم با تشکیل بازارچه‌ های فرهنگی حضور آثار فرهنگی هنری ایران را در بازارهای بین‌المللی تقویت کنیم. نیاز است برای بخش‌ های بین‌ المللی تصمیمات درستی بگیریم و به نظر من معرفی فیلم "قهرمان" به اسکار یک انتخاب خوب و درستی بود.
وی تاکید کرد: برگزاری هفته‌ های فیلم در خارج از کشور بسیار مهم است و ما انتظار داریم این هفته‌ های فیلم با قدرت برگزار شود؛ در این زمینه می‌ توانید روی کمک ما و سفرا حساب کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала