ارزیابی پوتین از نرخ رشد اقتصاد روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyev ارزیابی پوتین از نرخ رشد اقتصاد روسیه
 ارزیابی پوتین از نرخ رشد اقتصاد روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود اعلام نمود که تا پایان سال 2021، رشد تولید ناخالص داخلی روسیه به 4.7 درصد خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه  گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 2021 به 4.7 درصد خواهد رسید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نرخ رشد اقتصاد روسیه را ارزیابی کرد.
پوتین: برای اقتصاد جهانی سال ۲۰۲۰ پس از جنگ جهانی دوم بدترین سال بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
پوتین: برای اقتصاد جهانی سال ۲۰۲۰ پس از جنگ جهانی دوم بدترین سال بود
ولادیمیر پوتین گفت: «ما اکنون به سطح رشد تولید ناخالص داخلی قبل از بیماری همه‌گیری بازگشته‌ایم و در سال 2021، طبق برآوردهای ما، این رشد به 4.7 درصد خواهد رسید.»
رشد تولید ناخالص داخلی جهان تا پایان سال، بر اساس پیش بینی های رئیس جمهور روسیه، 5.9 درصد خواهد بود. در عین حال، برای اعضای سازمان همکاری اقتصادی اسیا و اقیانوسیه، این رقم حتی بیشتر خواهد بود – این رقم به طور متوسط به ​​6.4 درصد می رسد. پوتین خاطرنشان کرد که تا کنون رشد تولید ناخالص داخلی روسیه بالاترین میزان در منطقه نیست، اما برای اقتصاد روسیه "شاخص خوبی" است.
رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در این اجلاس همچنین تاکید کرد که مسکو محدودیت های یک جانبه با انگیزه سیاسی در اقتصاد جهانی را تایید نمی کند. پوتین گفت: «روسیه با حمایت گرایی در اقتصاد و تجارت جهانی به دلیل امتناع از استفاده محدودیت‌های یکجانبه با انگیزه سیاسی به منظور مبارزه برای بازارها و حذف رقبا مخالف است.»
نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، در ماه نوامبر تایید کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی روسیه در حال حاضر از سطح قبل از بیماری همه گیری فراتر رفته است. این سازمان خاطرنشان کرد که سرمایه گذاری عمومی ممکن است به دلیل افزایش درآمدهای بودجه موجب افزایش تولید ناخالص داخلی شود. کمیسیون اروپا نیز پیش بینی کرد که به طور متوسط ​​سوخت برنت در سال جاری 71.6 دلار در هر بشکه در برابر قیمت مورد انتظار 63.9 دلار شده است.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала