اظهار نظر جديد وزير خارجه قطر درباره ايران و برجام

© REUTERS / Naseem Zeitoonاظهار نظر جديد وزير خارجه قطر درباره ايران و برجام
اظهار نظر جديد وزير خارجه قطر درباره ايران و برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه قطر، آمریکا و ایران را به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته‌ای فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام داشت که دولت قطر از ایالات متحده و ایران می خواهد که هر چه سریعتر به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته‌ای تهران بازگردند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
گفتگوی وزرای خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
وزیر امور خارجه قطر گفت: ما از ایران و آمریکا می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر به برجام بازگردند و در تشدید تنش نقش نداشته باشند.
آل ثانی تصریح کرد: ما با ایران بر سر سیاست های مختلف در منطقه اختلاف نظر داریم، اما این بدان معنا نیست که با آنها تعامل نداریم. به گفته وی، قطر به گفتگو با ایران از جمله با هدف "تقویت ثبات" در خاورمیانه ادامه می‌دهد. وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: منطقه بی ثبات منافع کسی را تامین نمی کند و ما نمی‌خواهیم شاهد مسابقه هسته‌ای باشیم. از دیدگاه وی، حل مشکل تحولات هسته‌ای جمهوری اسلامی باید "هرچه زودتر" مورد رسیدگی قرار گیرد.
وزیر امور خارجه قطر در عین حال تاکید کرد که دوحه علاقه‌مند به روابط حسن همجواری با تهران است. وی گفت: ایران همسایه ماست، ایران کشوری است که باید با آن روابط حسنه همسایگی داشته باشیم. آل ثانی اطمینان داد که این روابط هرگز به قیمت از دست دادن روابط قطر با ایالات متحده یا هیچ کشور دیگری توسعه نیافته است. او همچنین افزود که دوحه از روابط با تهران برای کمک به واشنگتن استفاده می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала