هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
به دلیل رخ دادن اختلالاتی در واکسیناسیون برنامه ریزی سرخک کودکان طبق معمول در سال 2020، خطر شیوع جدید این بیماری وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر در وب سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO)  منتشر  شده است.
در سال 2020، بیش از 22 میلیون کودک اولین دوز واکسن سرخک خود را از دست دادند. در گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) آمده است که این رقم 3 میلیون بیشتر از سال 2019 است و بزرگترین افزایش تعداد کوکان واکسینه نشده علیه سرخک در دو دهه اخیر است و محیط خطرناکی برای شیوع این بیماری ایجاد می‌کند. اما در عین حال، تعداد موارد گزارش شده سرخک در سال 2020 نسبت به سال قبل بیش از 80 درصد کاهش داشته است.
اعلام نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسیناسیون همزمان علیه آنفولانزا و کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
اعلام نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسیناسیون همزمان علیه آنفولانزا و کرونا
با این حال، کارشناسان هشدار می دهند، با وجود کاهش تعداد موارد ابتلا، خطر شیوع سرخک در جهان همچنان در حال افزایش است. به گفته تهیه کنندکان این گزارش، کیفیت نظارت اپیدمیولوژیک بر سرخک در جهان بدتر شده است. علاوه بر این، سیستم  ضعیف تست گیری و آگاهی از سرخک نیز توانایی جامعه جهانی برای جلوگیری از شیوع این بیماری را به خطر می اندازد.
پیش از این، تدروس آدان گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، گفته بود که در آینده ویروس خطرناکی در جهان  ظهور خواهد کرد که بشریت قادر به مقابله با آن نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала