ایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت + جزئیات

© AP Photo / Britta Pedersenایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت + جزئیات
ایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، بیش از 1.1 میلیارد دلار از سهام خود را در این شرکت در این هفته فروخته است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی  CNBCبا استناد به اسناد مالی منتشر کرده است.
اعلام شده است که ممکن است ماسک بیش از 930000 برگه سهام خود را پس از متهم شدن به فرار مالیاتی فروخته باشد. طوری که این شبکه تلویزیونی تاکید می کند، میلیاردر آمریکایی همچنان بیش از 170 میلیون از برگه های سهام این شرکت را در اختیار دارد. از فروش اوراق بهادار تسلا پس از نظرسنجی انجام شده توسط ماسک در توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام این شرکت اطلاع حاصل شد، اما همانطور که CNBC اشاره کرده ، قبلاً فروش آنها برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده بود.
ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، روز شنبه در توییتی نوشت: «اخیراً صحبت‌های زیادی در مورد سودهای محقق نشده به‌عنوان ابزار فرار مالیاتی مطرح شده است" و  بنابراین او پیشنهاد فروش 10 درصد از سهام تسلا را مطرح کرده و آماده است بر اساس نظرسنجی نتیجه  از کاربران اینترنت تصمیم بگیرد." "و فرق نمی کند که این نتیجه چه باشد." بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظر سنجی (57.9٪) از فروش سهام تسلا حمایت کردند.
وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که طبق گزارش FactSet، ایلان ماسک بزرگترین سهامدار تسلا است و حدود 17 درصد از این شرکت را در اختیار دارد که حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
ماسک در توضیح پیشنهاد خود اشاره کرد که راه دیگری برای پرداخت مالیات ندارد. این سرمایه دار  پیش از این از "مالیات بر میلیاردرها" پیشنهادی دموکرات ها در کنگره ایالات متحده انتقاد کرده بود. پس از آن، ارزش سهام تسلا کاهش یافت و سرمایه این شرکت به زیر 1 تریلیون دلار سقوط کرد.
شرکت آمریکایی تسلا موتورز در سال 2003 به عنوان توسعه‌دهنده و سازنده خودروهای الکتریکی و فناوری‌های مرتبط تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت علاوه بر خودروهای الکتریکی، باتری و موتورهای الکتریکی را با استفاده از فناوری خود تولید می کند و به شرکت های خودروسازی دیگر مانند تویوتا و دایملر می فروشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала