مشاهده هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه

© Photo / Public domainمشاهده هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه
مشاهده هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای شناسایی آمریکایی E-8C در نزدیکی مرز روسیه بر فراز دریای سیاه مشاهده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه‌ وزارت دفاع روسیه آمده است: «در تاریخ 9 نوامبر، در بازه زمانی 14:15 تا 19:28، یک فروند هواپیمای شناسایی و کنترل ضربتی E-8S نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه کشف شد.
شایگو: آمریکایی توانایی روسیه را در مرزهایش محک می زند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
شایگو: آمریکا توانایی روسیه را در مرزهایش محک می زند
این هواپیما که از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان پرواز کرده بود بود، به مدت 5 ساعت و 13 دقیقه در حریم هوایی دریای سیاه قرار داشت. حداقل نزدیک شدن آن به مرز روسیه تا فاصله  35 کیلومتری بود".
روز قبل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که پنتاگون در حال مطالعه دریای سیاه به عنوان صحنه عملیات نظامی احتمالی در صورتی است که کی‌یف راه‌حل نظامی برای درگیری در دونباس تدوین کند. علاوه بر این، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که هدف از اقدامات واشنگتن "توسعه نظامی قلمرو اوکراین" است.
در اواخر اکتبر، ناوشکن پورتر و ناو فرماندهی نیروی دریایی آمریکا مونت ویتنی وارد دریای سیاه شدند. آنها در تمرینات متحدان ناتو و شرکای آنها شرکت خواهند کرد. پس از ورود آنها، روسیه مانورهایی را برای جستجو و انهدام زیردریایی های دشمن فرضی انجام داد. دو کشتی ضد زیردریایی "یِیسک" و "کاسیموف" نیروی دریایی روسیه  و همچنین یک هلیکوپتر کا-27 ام در آنها حضور داشتند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته گفت که کشتی های کشورهای غربی به طور مرتب وارد دریای سیاه می شوند تا آمادگی ارتش روسیه برای دفاع از جنوب این کشور را آزمایش کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала