معاون رئیس جمهور ایران: تهران توافقنامه آب و هوایی پاریس را در شرایط تحریم نمی پذیرد

© REUTERS / Amir Cohen معاون رئیس جمهور ایران: تهران توافقنامه آب و هوایی پاریس را در شرایط تحریم نمی پذیرد
 معاون رئیس جمهور ایران: تهران توافقنامه آب و هوایی پاریس را در شرایط تحریم نمی پذیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
اقدامات قهری اقتصادی غیرقابل توجیه و ناعادلانه ای که بر کشور ایران تحمیل شده است که تلاش‌های ملی ما در راستای کاهش، سازگاری و همچنین بهبود کیفیت هوا ضروری است، محدود کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «علی سلاجقه» روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در بیست‌وششمین همایش اقلیمی گلاسکو بیان داشت: تغییرات اقلیمی یک چالش جهانی با پیامدهای جدی برای کشورهای سراسر جهان است.
تغییرات شدید آب و هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
بشریت با بحران آب و هوایی روبرو خواهد شد
سلاجقه افزود: کشورهای توسعه یافته باید به طور مؤثر مسئولیت ها و تعهدات خود را همانطور که در کنوانسیون و موافقت نامه پاریس تصریح شده است انجام دهند و آن را در روش ها، رویه ها و دستورالعمل ها (MPGs) نشان دهند.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران عنوان کرد: نتیجه اجلاس گلاسکو باید ناظر بر یک همکاری سیاسی قاطع برای ارائه ابزارهای مورد نیاز و حمایت از کشورهای در حال توسعه برای اجرای توافقنامه پاریس باشد؛ که طبق آن منابع مالی مورد نیاز و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه را فراهم شود.
سلاجقه تروریسم اقتصادی را یک تهدید نوظهور علیه توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: اقدامات قهری اقتصادی غیرقابل توجیه و ناعادلانه ای که بر کشور من تحمیل شده است، رفاه و سلامت شهروندان ما را هدف قرار داده است. چنین اقداماتی همچنین دسترسی و انتقال فناوری‌ها و تجهیزات مربوطه را که برای تلاش‌های ملی ما در راستای کاهش، سازگاری و همچنین بهبود کیفیت هوا ضروری است، محدود کرده است.
وی افزود:‌ این اقدامات و تحریم‌های قهری، در تضاد صریح با برنامه توسعه پایدار جهانی و موافقت‌نامه‌های چندجانبه مربوطه، پیامدهایی فراتر از سطح ملی دارد و منجر به گرمایش جهانی زمین شده است.
این درحالیست که به گفته رئیس سازمان محیط زیست، ایران علیرغم چنین فشارهای غیرقانونی، گام‌های مهمی را در راستای تبدیل اقدامات توسعه‌ای خود به فعالیت‌های پایدار برداشته است. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب راهبردها، سیاست‌ها و قوانین ملی، مجدانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала