سامانه دفاع هوایی پانسیر اس، 6 موشک شلیک شده توسط اسرائیل به سوریه را منهدم کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev سامانه دفاع هوایی پانسیر اس، 6 موشک شلیک شده توسط اسرائیل به سوریه را منهدم کرد
 سامانه دفاع هوایی پانسیر اس، 6 موشک شلیک شده توسط اسرائیل به سوریه را منهدم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
پدافند هوایی سوریه 6 موشک شلیک شده توسط اسرائیل از "پانتسیر اس" را منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سامانه دفاع هوایی "BUK-M2" و "پانسیر اس" نیروی هوایی سوریه 6 موشک هدایت شونده شلیک شده توسط جنگنده های اسرائیلی را در حمص منهدم کردند. 
سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد
وادیم کولیت، معاون مرکز آشتی طرفهای متخاصم در سوریه گفت، پدافند هوایی سوریه شش فروند از 8 موشک شلیک شده از جنگنده های اف-15 نیروی هوایی اسرائیل در حمص را منهدم کرد.
کولیت گفت: "شش جنگنده اف-15 نیروی هوایی اسرائیل با نقض مرز سوریه از سمت شمال لبنان، با 8 فروند موشک هدایت شونده به اهداف پشتیبانی لجستیکی ارتش سوریه در این استان حمص مورد حمله کردند."
معاون مرکز آشتی طرفهای متخاصم در سوریه خاطرنشان کرد: "پدافند هوایی ارتش سوریه شش فروند از موشک های شلیک شده را با سامانه روسی "بوک-ام2ای" و "پانتسیر-اس" هدف قرار دادند."
وی افزود، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل خسارات مادی جزئی ای وارد شد و دو سرباز سوری مجروح شدند.
گفتنی است، جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала