خوراکی هایی که بر قدرت بینایی تاثیر دارند

© Fotolia / Yuganov Konstantin چشم سالم
چشم سالم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
تغذیه سالم می تواند 25 درصد از بیماری های چشمی را کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منیبان، محمد طاهری، فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ارتباط بین تغذیه با بینایی بیان داشت: ارتباط بین پروتئین‌ها، سبزیجات و میوه‌جات با بینایی در افراد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. به عبارتی دیگر رژیم غذایی فقیر از مواد غذایی مناسب به ویژه پروتئین، میوه‌جات و سبزیجات منجر به کاهش بینایی می‌شوند. براساس یک تحقیق کربوهیدرات و نشاسته‌جات، ارتباطی با قدرت بینایی ندارند. چه بسا با افزایش مصرف کربوهیدرات و نشاسته‌جات، چاقی و افزایش BMI رخ داده و گاهی با بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات بعدی، منجر به مشکلات بینایی در بزرگسالی خواهد شد.
وی افزود: رژیم اصلاح‌شده مناسب به طور کلی باعث سلامتی و به همراه آن باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود. استفاده زیاد از چربی‌های اشباع‌شده با قندها، شیرینی‌ها و شکر می‌تواند باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های چشمی شده و خطرات آن را بیشتر کند.
این فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: غذای سالم مثل سبزیجات و میوه‌جات می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های چشمی و مشکلات دیگر سلامتی کمک کند. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی نامناسب و فقیر از مواد غذایی مورد نیاز می‌تواند باعث چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سرطان شود که این موضوع می‌تواند سیستم عصبی را معیوب کند این مساله شامل ایجاد مشکل در چشم‌ها هم می‌شود.
این نویسنده کتاب‌های تغذیه کودکان تصریح کرد: یکی از مواد غذایی مورد نیاز و مهم در سلامتی چشم‌ها، پروتئین‌ها به ویژه پروتئین‌های باکیفیت بالا از جمله پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ و شیر هستند.
طاهری گفت: مشکلات چشم مانند پیرچشمی که وابسته به سن است، در اثر کاهش مواد غذایی مهم در بزرگسالی ایجاد می‌شود. این بیماری، آسیب لکه زرد یا همان نقطه کوچک زرد رنگ در شبکه چشم است و بعد‌ها باعث کاهش یا از دست دادن بینایی می‌شود و بعد از مدت طولانی می‌تواند باعث مشکلات چشمی و حتی کوری بشود. لکه زرد حساس‌ترین ناحیه چشم است که در پشت چشم باعث فراهم شدن دید مرکزی و واضح و دقیق می‌شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала