گفتگوی پکن و تهران درباره مشکل برنامه هسته‌ای ایران

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی پکن و تهران درباره مشکل برنامه هسته‌ای ایران
گفتگوی پکن و تهران درباره مشکل برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
وزرای امور خارجه چین و ایران در مورد مشکل هسته ای تهران و وضعیت افغانستان گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی‌اش در تماسی تلفنی درباره آینده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای تهران و همچنین تلاش های بین المللی برای بازگرداندن ثبات در افغانستان گفتگو کردند. این خبر را روز یکشنبه وزارت خارجه چین اعلام کرد.
وب سایت وزارت خارجه چین به نقل از وانگ یی نوشت: خوشحالیم که طرف ایرانی تصمیم گرفته است به مذاکرات برجام که در پایان ماه جاری برگزار می شود بپیوندد. این نشان دهنده نگرش مثبت تهران است. آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و باید اولین کسی باشد که برای اصلاح وضعیت کنونی گام بردارد.
وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
چین: آمریکا مقصر وضعیت کنونی برجام است
وزیر امور خارجه چین خاطرنشان کرد: پس از بازگشت آمریکا به توافق، ایران می‌تواند به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کند. وی با بیان اینکه هر یک از طرف های ذیربط باید هماهنگی خود را تقویت کنند تا مذاکرات به روال عادی بازگردد، وی افزود: چین از تقویت همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می کند زیرا این امر فضای مساعدی را برای از سرگیری رایزنی ها ایجاد می کند.
وانگ یی همچنین میزبانی موفقیت آمیز دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان را که "در زمان مناسب برگزار شد" به ایران تبریک گفت. وی یادآور شد که پکن میزبان دور سوم این نشست در مورد مسئله افغانستان خواهد بود و "برای تقویت اجماع، به خاطر نتایج مثمر ثمرتر" آماده است تا همکاری ها را با تهران در مسیر مناسب تقویت کند.
وزیر امور خارجه چین با تاکید بر اینکه چین و ایران شراکت راهبردی جامعی با یکدیگر دارند، تاکید کرد: صرف نظر از اینکه چه تغییراتی در عرصه بین المللی رخ می دهد، پکن قاطعانه توسعه روابط دوستانه با تهران را ارتقا خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала