وزیر بهداشت ایران: کشور تا یک ماه آینده علیه ویروس کرونا ایمن می شود

© Photo / IRNAوزیر بهداشت ایران: کشور تا یک ماه آینده علیه ویروس کرونا ایمن می شود
وزیر بهداشت ایران: کشور تا یک ماه آینده علیه ویروس کرونا ایمن می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: وضعیت ما از نظر واکسیناسیون بهتر شده و امروز به 94 میلیون دوز تزریق می‌رسیم و امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم تزریق دوز دوم را برای 80 درصد جمعیت به اتمام برسانیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران گفت: ما واکسیناسیون وسیع کرونا را از اواسط شهریور آغاز کرده‌ایم، پس از تزریق اول دو ماه طول می‌کشد تا ایمنی کامل ایجاد شود و پیش بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.
وی افزود: حدود 3 تا 4 هفته بعد از دوز دوم ایمنی لازم ایجاد می‌شود یعنی فردی که دوز اول را تزریق می‌کند و یک ماه بعد از آن دوز دوم را تزریق می‌کند تقریباً دو ماه بعد از اولین تزریق به ایمنی لازم می‌رسد.
آمار کرونا در ایران؛ شناسایی 7554 بیمار جدید و 126 مورد فوتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
آمار کرونا در ایران؛ شناسایی 7554 بیمار جدید و 126 مورد فوتی
عین اللهی ادامه داد: در شهرهایی که اکنون قرمز شده‌اند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر بوده، اما خوشبختانه تا الان شهرهای قرمز ما جزو شهرهای کم جمعیت هستند و ما بر اساس نسبت جمعیت به بستری‌ها وضعیت شهر را اعلام می‌کنیم. با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بیشتر رعایت کنند تا شاهد تکرار گرفتاری‌های پیک پنجم نباشیم.
وزیر بهداشت ایران گفت: عادی انگاری‌ها زیاد شده و مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده است در حالی که خطر همچنان وجود دارد و حتی آنهایی که واکسن زده‌اند هم مبتلا می‌شوند، اما واکسیناسیون می‌تواند از وخامت حال بیماران و مرگ و میر بکاهد. موج جدید کرونا در جهان آغاز شده و ما شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و ترکیه هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала