چرا کارکنان انگلیسی کنترل می‌شوند؟

© Fotolia / NOBUکامپیوتر شخصی
کامپیوتر شخصی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
منبع: از هر سه انگلیسی یک نفر توسط کارفرمایش با ابزار دیجیتال کنترل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت « gbnews»، کارکنان دورکار در انگلیس با دوربین مداربسته کنترل می‌شوند. یک نظرسنجی که به تازگی در انگلیس انجام شده نشان می دهد از هر سه انگلیسی یک نفر توسط کارفرمایش با ابزار دیجیتال کنترل شده و حتی اگر در منزل در حال کار کردن باشد این کنترل ادامه می یابد.
دختر ایرانی در حال کار با  رایانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
صدور مجوز دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال در ایران
این کنترل ها بدون رضایت کارمندان انجام می شود و علیرغم اعتراض اتحادیه های کارگری و تجاری کارفرمایان تغییری در این روند انجام نداده اند. میزان کنترل دیجیتال کارکنان جوان تر بیش از همتایان مسن تر آنهاست. 48 درصد از پاسخ دهندگان 18 تا 34 سال گفته اند در محل کار تحت نظارت بوده اند. تداوم این روند می تواند موجب اضطراب و نگرانی های روحی و روانی کارمندان و کارکنان شود.
نظرسنجی که بین بیش از 2400 کارمند انگلیسی توسط موسسه اوپینیوم انجام شده نشان می دهد 32 درصد از پاسخ دهندگان توسط کارفرمایان خود به طور قطعی کنترل می شوند. این رقم در آوریل سال 2021 برابر با 24 درصد بوده و حالا در عرض چند ماه هشت درصد بیشتر شده است.
استفاده از دوربین برای کنترل کارمندان دورکار در منزل هم از 5 درصد در شش ماه قبل به 13 درصد در حال حاضر افزایش یافته و بیم آن می رود که این رقم به سرعت بیشتر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала