باستان شناسان شواهد احتمالی دال بر وجود برج بابل را کشف کرده اند + عکس

© Photo / Public Domain باستان شناسان شواهد احتمالی دال بر وجود برج بابل را کشف کرده اند + عکس
باستان شناسان شواهد احتمالی دال بر وجود برج بابل را کشف کرده اند + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
باستان شناسانی که در قلمرو عراق معاصر کار می کردند، از یک یافته منحصر به فرد خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک آنها بقایای آجری را کشف کردند که به دستور نبوکدنصر دوم ، حاکم بابل باستان ساخته شده بود. مواد مورد استفاده برای ساخت این مواد ، در روایت درباره برج بابل در کتاب عهد عتیق (بخشی ازانجیل) توصیف شده است.
— Pazitronika (@Pazitronika1) November 6, 2021
​برج بابل سالهاست که در میان محققان بحث برانگیز بوده است. برخی استدلال می کنند که داستان آن چیزی بیش از یک افسانه زیبا نیست. برخی دیگر متقاعد شده اند که این برج واقعا وجود داشته است. طبق روایات ، برج بابل پس از طوفان در سرزمین سنار ساخته شد. کتاب مقدس مسیحیان می گوید که در آن زمان همه مردم به یک زبان صحبت می کردند اما عذاب آسمانی آنها را فرا گرفت و آنها فراموش کردند که چگونه یکدیگر را درک کنند. این برج در زمان سلطنت نبوکدنصر دوم ساخته شد و صدها یهودی که توسط او اسیر شده بودند، در ساخت آن شرکت کردند.
محققان معتقدند آجری که در حین حفاری کشف شده است، می تواند مربوط به برج بابل باشد. آجر یافت شده با نام نبوکدنصر دوم مهر شده است. علاوه بر این، آثار قیر سیاه گل آلود روی آجر وجود دارد که با توضیحات کتاب مقدس مسیحیان مطابقت دارد
باستان شناسان خاطرنشان کردند که این یافته دقیقاً با نوشته انجیل مطابقت دارد. آنها بر این باورند که این آجر می تواند دلیلی بر وجود برج بابل باشد که توسط  یهودیان اسیر ساخته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала