حزب الله از وزیر اطلاع رسانی لبنان حمایت کرد

© AP Photo / Mohammed Zaatariحزب الله از وزیر اطلاع رسانی لبنان حمایت کرد
حزب الله از وزیر اطلاع رسانی لبنان حمایت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
فراکسیون پارلمانی حزب الله روز پنجشنبه در دفاع و حمایت از جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان سخنرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فراکسیون پارلمانی حزب الله روز پنجشنبه در دفاع از جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که خود را در کانون رسوایی دیپلماتیک بین بیروت و پادشاهی های عرب خلیج فارس دید، سخنرانی کرد.
در بیانیه ای که شبکه المیادین منتشر کرد، خاطرنشان شده است که اظهارات قرداحی در مورد سیاست عربستان در یمن قبل از تصدی پست وزیری، نمی تواند مبنایی برای اقدامات تلافی جویانه گسترده باشد. در این سند آمده است: این بحران با الهام از عربستان سعودی و با هدف اعمال فشار خارجی بر لبنان صورت گرفت.
عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
وزارت خارجه لبنان خواستار گفتگو با عربستان شد
نمایندگان شیعه ضمن رد موضع ریاض، با وزیری که «ارزیابی درستی از جنگ بی‌معنای آغاز شده توسط عربستان سعودی علیه مردم یمن» ارائه کرد، ابراز همبستگی کردند.
قرداحی در 5 اوت، در حالی که در برنامه تلویزیونی الجزیره (پیش از انتصابش به عنوان وزیر) شرکت می کرد، از شورشیان حوثی یمن که به گفته او با تجاوزات ناعادلانه و غیرانسانی مخالف بودند، دفاع کرد. این اظهارات روز پس از آن توسط تعدادی از رسانه های منطقه تکرار شد که باعث بلوای دیپلماتیک شد.
ریاض اظهارات قرداحی را توهین آمیز و تحریف کننده موقعیت پادشاهی در حمایت از دولت قانونی یمن خواند. مقامات عربستان سعودی، بحرین، کویت و امارات متحده عربی سفرای لبنان را اخراج و دیپلمات های خود را از بیروت فراخواندند.
شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به شبکه تلویزیونی الحداس گفت: هیچ بحرانی بین کشورهای خلیج فارس و دولت لبنان وجود ندارد. به گفته وی، مشکل این است که لبنان در هژمونی عوامل ایران قرار دارد. رئیس وزارت خارجه عربستان گفت: حزب‌الله و متحدانش به طور کامل دولت بیروت را کنترل می‌کنند، بنابراین تا زمان بازگرداندن حاکمیت و بازگشت لبنان به جایگاه واقعی خود در جهان عرب، تعامل با این کشور کاملاً بی‌معنی است.
از شش کشور عضو شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس، تنها سلطنت عمان و قطر از اعمال فشار بر بیروت خودداری کردند. وزارت امور خارجه عمان از هر دو طرف خواست تا " خویشتنداری نشان دهند و تدابیری را برای حل بحران بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی اتخاذ کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала