تشکر وزیر نفت ایران از سپاه برای نجات محموله نفتکش ایرانی از چنگ آمریکایی ها

© IRNAنفتکش های ایرانی
نفتکش های ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
وزیر نفت ایران در پیامی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دلیل نجات محموله نفتکش ایرانی از چنگ نیروی دریایی آمریکا قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در پیام «جواد اوجی» آمده است: دشمنان مردم ایران وقتی با چشم دیدند که خادمان مردم ایران در دولت سیزدهم با اراده پولادین و بدون تعلل، مصمم به شکستن حلقه سخت محاصره تحریم‌ها هستند و نتیجه این اراده فرزندان ملت را در افزایش صادرات نفت و میعانات و فرآورده‌های ایران مشاهده کردند و دیدند از طرق دیگر نمی‌توانند جلوی این عزم ملی را سد کنند، در آخرین حربه به سراغ یکی از راه‌حل‌های قدیمی خود که سابقه تاریخی طولانی هم در آن دارند، رفتند.
نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناو آمریکایی
وی خاطر نشان کرد: «من به‌عنوان وزیر نفت بر دست و بازوی این عزیزان بوسه می‌زنم و مراتب سپاس و قدردانی خود را برای نجات محموله نفتکش ایرانی از دست دزدان دریایی آمریکایی توسط به جان برکفان سپاه اعلام می‌کنم.»
به گزارش ایرنا، آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.
همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش، آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.
در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود نیروهای سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.
 این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала