ظریف: اسرائیل همچنان مالک کنگره آمریکاست

© Fotolia / Garyظریف: اسرائیل همچنان مالک کنگره آمریکاست
ظریف: اسرائیل همچنان مالک کنگره آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهور سابق آمریکا می گوید اسرائیل به معنای واقعی کلمه مالک کنگره ایالات متحده آمریکا بود.
به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در صفحه توییتری خود در رابطه با مصاحبه دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، نوشت: آن [اسرائیل] همچنان هم دارد.
​رئیس‌ جمهور سابق آمریکا دیروز به یک مصاحبه‌ کننده رادیویی گفت که اسرائیل "به معنای واقعی کلمه مالک کنگره است" در حالی که درباره نفوذ بی‌ رقیب این کشور اشغالگر در واشنگتن و تهدیدی که سیاستمداران مترقی آمریکایی برای وضعیت آن ایجاد می‌کنند، اظهار نظر کرد.
ترامپ در برنامه محافظه کار آری هافمن گفت: بزرگترین تغییری که من در کنگره دیدم این است که به معنای واقعی کلمه متعلق به اسرائیل است - شما این را درک می کنید - ۱۰ سال پیش، ۱۵ سال پیش کنگره بسیار قدرتمند بود. خیلی قدرتمند بود و امروز تقریبا برعکس است.
شما بین زنان کنگره چون الکساندریا اوکاسیو کورتز و [ایلهان] عمر و این افرادی که از اسرائیل متنفرند، کسانیکه با شور و اشتیاق از آن متنفرند - آنها کنگره را کنترل می کنند و اسرائیل دیگر نیرویی در کنگره نیست.
رئیس‌ جمهور سابق علیرغم اینکه چهره‌ ای به شدت قطبی در ایالات متحده و سراسر جهان بود، از بالاترین محبوبیت در اسرائیل نسبت به هر رئیس‌ جمهور آمریکا برخوردار بود.
ترامپ با ابراز تاسف از نابودی ادعایی نفوذ اسرائیل، گفت که چنین قدرتی «به حق» بر کنگره تسلط دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала