ارزیابی احتمال جنگ بین چین و هند+ فیلم + عکس

© REUTERS / Mukesh Gupta/Filesارزیابی احتمال جنگ بین چین و هند
ارزیابی احتمال جنگ بین چین و هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
کارشناس: در جریان آخرین مذاکرات بین هند و چین، توافقی در باره جدایی نیروها در دره لاداخ حاصل نشد.
به گزارش اسپوتنیک، شریکانت کانداپالی پروفسور چینی شناس از دانشگاه جواهر لعل نهرو در خصوص تنش در مرزهای هند و چین اظهار داشت که بعید است این تشنجات به جنگ بین دو ابرقدرت هسته ای بیانجامد.
وی یادآور شد که در جریان آخرین مذاکرات بین هند و چین، توافقی در باره جدایی نیروها در دره لاداخ حاصل نشد. دو کشور فقط به استقرار واحدهای نظامی خود در آنجا ادامه دادند. هر دو کشور دهها هزار نظامی را به حال آماده باش درآوردند و چین زیرساخت چشمگیر نظامی را در آن منطقه برپا کرده است.
با وجود آنکه چین و هند اعلام کردند که اولین کشور در کاربرد سلاح هسته ای نخواهند بود، ریاست هر دو کشور هشدار دادند که امکان کاربرد انواع معمولی تسلیحات استراتژیک بعید نیست. اما به عقیده چینی شناس هندی، بعید است در چنین شرایطی جنگ تمام عیار بین دو کشور هند و چین دربگیرد.
​گفتنی است دمای مناطق پیش رو در لاداخ در حدود ژانویه به ۳۰ درجه زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد. نیروهای هر دو طرف در این زمان به مواضع سنتی خود در تابستان عقب نشینی می کردند ، اما از زمان آغاز رویارویی در ماه مه ۲۰۲۰ همچنان در محل می‌مانند. هر دو کشور دهها هزار سرباز تحت حمایت توپخانه، تانک و جنگنده را در امتداد مرز به نام «خط کنترل» مستقر کرده‌اند.
​سال گذشته ، ۲۰ سرباز هندی در درگیری با سربازان چینی با چماق، سنگ و مشت در طول مرز مورد مناقشه کشته شدند. چین اعلام کرد چهار سرباز خود را از دست داده است. خط کنترل، سرزمین های تحت کنترل چین و هند را از لاداخ در غرب تا ایالت آروناچال پرادش در شرق هند ، که چین به طور کامل بر آنها ادعا دارد، جدا می‌کند.
​هند و چین در سال ۱۹۶۲ جنگی مرگبار بر سر مرز انجام دادند. از زمان آغاز بحران در سال گذشته، چینی ها دهها سازه بزرگ را در شرق لاداخ ساخته‌اند تا نیروهای خود را در زمستان در آنجا نگه دارند. استقرار هلیکوپترهای جدید ، گسترش میدانهای هوایی ، پادگانهای جدید ، سایتهای جدید موشکهای زمین به هوا و مکانهای راداری نیز توسط هند گزارش شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала