گزارش و تحلیل

طرح حمایت از خانواده چیست

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoطرح حمایت از خانواده چیست
طرح حمایت از خانواده چیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح حمایت از خانواده پس از رفع ایرادات مطرح شده، خبر داد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دکتر هادی طحان‌ نظیف در صفحه توییتر خود نوشت: «‏طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس محترم، مغاير شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون با احکام متعدد و متنوع آن، به تحقق اصل دهم قانون اساسی یعنی تسهیل تشکیل نهاد خانواده و تحکیم و استواری این نهاد بیانجامد.»
پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن در ایران
گفتنی است، این طرح بیش از ۱۷ ماه در کمیسیونی ویژه و با مشارکت نخبگان، دانشگاهیان و گروه‌ های مختلف علمی، پژوهشی و صنفی، مورد بررسی قرار گرفته بود.
در این طرح به زوجین جوان (زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال) وام ۲۰۰ میلیونی و به زوجین با سنین بالاتر وام ۱۴۰ میلیونی با ضمانت های آسان تعلق میگیرد، همچنین حق عائله مندی به مدت ۵ سال هفت و نیم برابر خواهد شد.
در این طرح به متاهلین ۲ درصد امتیاز برای جذب و استخدام اعطا می گردد.
همچنین در زمینه درمان زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری، درمان تمامی زوج های نابارور تحت پوشش بیمه‌ ای قرار خواهد گرفت.
در این طرح پوشش آزمایش های مادر و جنین بر اساس ضوابط قانونی تحت پوشش بیمه‌ ای قرار خواهد گرفت و تمامی مادران در دوران بارداری و شیردهی تا پایان ۵ سالگی کودکان تحت پوشش قرار می گیرند.
بر اساس اعلام مجلس شورای اسلامی برای تولد فرزند اول تا پنجم و بالاتر تسهیلات قرض‌ الحسنه به ترتیب از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان با تنفس ۶ ماهه اعطا می گردد، همچنین تمامی مادران ایرانی پس از تولد فرزند دومشان می‌ توانند بدون نوبت و بدون قرعه کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه تهیه کنند.
وام مسکن جوانان و دوره انتظار ۱۵ ساله برای این وام یک میلیاردی +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
وام مسکن جوانان و دوره انتظار ۱۵ ساله برای این وام یک میلیاردی +عکس
بر اساس ماده ۲ این قانون نیمی از مالکیت زمین یا واحد مسکونی که به واسطه وام های اعطایی از این قانون خریداری شود متعلق به مادران است، همچنین در این قانون تاکید شده باید فضای مناسب به رفع نیاز نوزاد، کودک، مادر باردار، شیرده و یا نگهداری کودکان در کلیه اماکن عمومی و دستگاه ها تامین شود.
قانون مرخصی زایمان برای مادران نه ماه کامل در نظر گرفته شده که به درخواست آنها میتواند دو ماه قبل از تولد باشد، مادران باردار همچنین حداقل به مدت ۴ ماه می‌ توانند دورکاری انجام دهند.
بر اساس این قانون سن بازنشستگی برای مادران به ازای تولد هر فرزند یک سال کاهش خواهد یافت و افراد دارای سه فرزند، مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار تعدیل نخواهند شد.
در این طرح همچنین تسهیلات جدیدی برای وام ها و تسهیلات مسکن، مشوق‌ های اقتصادی، تسهیلات شغلی، خدمات اجتماعی، تسهیلات آموزشی، برنامه های آموزشی عمومی، برنامه های آموزشی بهداشت و درمان، بهبود کیفیت زایمان طبیعی و تسهیلات ویژه برای آن در نظر گرفته شده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала