دادستان تهران از دستگیری 5 متهم دریافت کننده ارز خبر داد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر دادستان تهران از دستگیری 5 متهم دریافت کننده ارز خبر داد
دادستان تهران از دستگیری 5 متهم دریافت کننده ارز خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
دادستان عمومی و انقلاب تهران: 5 متهم که از طریق کارت ملی حدود 3 هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علی القاصی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها اظهار کرد: این بانک از طریق ادغام با مؤسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتبار دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.
وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط 6 فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.
القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهمیه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود 2 هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌نمایند. در این پرونده 5 متهم که از طریق کارت ملی حدود 3 هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала